اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان:

95 درصد فعالیت‎های شهرداری می‎تواند برون‌سپاری شود

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: 95 درصد از فعالیت‌های شهرداری می‎تواند برون‌سپاری شود.

95 درصد فعالیت‎های شهرداری می‎تواند برون‌سپاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم کریمی صبح امروز در کارگاه فضای سبز و خدمات شهری همایش ملی برون‌سپاری در شهرداری‌ها که در تالار همایش‌های مؤسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد اظهار داشت: می‎توانیم در شهر گرگان 95 درصد امور را به تدریج به بخش خصوصی واگذار کنیم و تنها مسئله‎ای که در این راستا مانع می‎شود وجود نیروی انسانی موجود است.

وی با اشاره به اینکه برای هر نیروی کار در خدمات شهری یک تا یک میلیون‌ونیم ماهانه هزینه می‎شود ابراز داشت: کارگر شهرداری عیدی، سنوات، اضافه کار و دیگر مسائل را دارد ضمن اینکه سرمایه کالا و ماشین‎آلاتی که در این بخش استفاده می‎‎شود نیز از خود شهرداری است.

کریمی با بیان اینکه معمولا میزان اطاعت‌پذیری در برون‎سپاری بیشتر است افزود: در برخی مواقع شاهد بوده‎ایم که نیروهای شهرداری وقت خود را به بطالت می‎گذرانند، اما چون استخدام هستند نمی‎شود کاری کرد و در طرف دیگر وجود دارد کارگری که تمام ساعت کاری مشغول کار است؛ اما با آن کسی که وقت خود را به هدر داده است دارای یک حقوق و مزایا است.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه فرهنگ برون‌سپاری باید نهادینه شود ابراز داشت: شاید خیلی از مدیران در برابر این امر برخوردهای چکشی دارند، اما تجربه نشان داده که با استدلال و آموزش مقاومت‎ها قابل شکستن است.

وی تصریح کرد: شاید برخی مواقع بشود کاری را به اجبار پیش برد، اما تنها در یک زمان مقطعی و بسیار کوتاه و با اثرگذاری پایین است چرا که دیگران در فرآیند کارها تاثیر دارند پس نهادینه شدن فرهنگ برون‌سپاری می‎تواند برای جلوگیری از کنش‎ها یک مسئله مهم باشد.

کریمی عنوان کرد: ما قصد نداریم که خصوصی‌سازی و برون‎سپاری را به هر قیمتی داشته باشیم و هدف در این کار این است که هزینه خدمات مردم واقعی شود.

شهردار گرگان گفت: امید داریم که در نهایت پنج درصد فعالیت‎ها در دست شهرداری قرار گیرد آن هم به دلیل آنکه در قانون کسی جز شهردار نمی‎تواند انجام دهد مثل حق امضاء اسناد مالی، پروانه و... 95 درصد اقدامات برون‌سپاری شود تا در آینده نزدیک شاهد باشیم که شهر 320 هزار نفری گرگان تنها با 32 نیرو در شهرداری اداره شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول