اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان:

دفاتر کارگزاری بر اساس تعیین صلاحیت، رتبه‎بندی می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: دفاتر کارگزاری بر اساس تعیین صلاحیت، امتیازبندی و رتبه‌بندی می‎شوند.

دفاتر کارگزاری بر اساس تعیین صلاحیت، رتبه‎بندی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدعلیرضا امامی در کارگاه تخصصی اداری مالی همایش برون‎سپاری شهرداری‎ها در گرگان اظهار داشت: مصوبه شورای عالی اداری به منظور هماهنگ کردن صدور پروانه، گواهی عدم خلاف و گواهی پایان ساختمان در سطح شهرداری‎ها به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال 1371 تصویب شد.

وی در خصوص اهداف این مصوبه تصریح کرد: بهبود سیستم‎ها، روش‎ها و گردش کار در ادارات، بالا بردن کارایی دستگاه‎های اجرایی برای هماهنگی در صدور پروانه گواهی عدم خلاف و گواهی پایان ساختمان در سطح شهرداری‎های کشور، کاهش مدت زمان صدور پروانه و نظام‌مند کردن فرآیند صدور پروانه از اهداف مصوبه شورای عالی اداری است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اذعان کرد: شهرداری‎ها مکلف هستند تمهیدات لازم برای واگذاری فعالیت‎های اجرایی و فنی مربوط به صدور پروانه، گواهی عدم خلاف و گواهی پایان ساختمان را با هماهنگی وزارت کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی که اعتبار و صلاحیت آنان به تایید مراجع ذیصلاح رسیده است، فراهم کنند.

امامی به آسیب‎شناسی دفاتر کارگزاری پرداخت و بیان داشت: نامشخص بودن مسئولیت حقوقی دفاتر کارگزاری در قبال شهرداری و مردم، ارتباط مالی مستقیم و غیرشفاف دفاتر کارگزاری با مالکان، طولانی شدن زمان ارائه خدمات در دفاتر کارگزاری و عدم آشنایی کامل مسئولان و پرسنل دفاتر کارگزاری با ضوابط شهرسازی از ضعف‎های موجود در این زمینه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اضافه کرد: عدم حضور ثابت و فعال مسئولان دفاتر کارگزاری به لحاظ اشتغال به فعالیت‎های دیگر، واگذاری مسئولیت کارگزاری و وظایف مربوطه به غیر، ضعف حقوقی آیین‎نامه اجرایی فعلی و قراردادها، موازی‎کاری دفاتر کارگزاری و واحدهای شهرسازی مناطق و دوگانگی در طرح تفصیلی و طرح بازنگری از دیگر آسیب‎های دفاتر کارگزاری است.

امامی در خصوص بهینه‎سازی دفاتر کارگزاری‌ها اظهار داشت: حذف موازی‌کاری، حذف دفاتر کم فعال، تفویض بخش عملیاتی صدور پروانه به دفاتر و بخش تصمیم‎گیری به شهرداری، تقلیل نیروی انسانی مناطق و اعزام آنها به دفاتر، برخورد قاطع با عوامل مخالف دفاتر در مناطق در همه گروه‎ها از مهمترین عوامل بهینه‎سازی است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول