به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان هادی نادری در کارگاه تخصصی اداری مالی همایش ملی برونسپاری در شهرداریها که در تالار همایشهای مؤسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد اظهار داشت: ارائهدهندگان خدمتی که در مقایسه با واحد داخلی فعلی خیلی برجسته باشند، وجود ندارند که این مسئله از دلایل عمده عدم تمایل سازمانها به برونسپاری است.
وی با بیان اینکه هزینههای فعلی در سازمانها نسبت به برون سازمانی به خوبی درک نشده تصریح کرد: در برونسپاری کاهش کنترل بر روی ارائهدهندگان خدمت و نیز نگرانی از وابستگی به ارائهدهندگان خدمات سبب شده تا سازمانها تمایلی به برونسپاری نداشته باشند.
رئیس دبیرخانه همایش ملی برونسپاری در شهرداریها معایب برونسپاری را در سه حوزه افزایش هزینهها، تاثیر کارکنان و کاهش کنترل عنوان کرد و اذعان داشت: در نظر گرفتن سود از سوی پیمانکاران، نیاز به سازماندهی یک سیستم برای نظارت بر پیمانکار، تغییر ماهیت هزینهها و افزایش ریسک از نظر مالیاتها از مهمترین معایب این طرح در بخش افزایش هزینهها است.
نادری اضافه کرد: دشواریهای انتقال نیروی انسانی و کاهش احساس امنیت شغلی در کارکنان از دیگر معایب برونسپاری در بخش کارکنان محسوب میشود.
وی به معایب برونسپاری در بخش کاهش کنترل اشاره کرد و اذعان داشت: دشواری کنترل پیمانکار در مقایسه با کنترل کارکنان و وابستگی سازمان به پیمانکار، وابستگی سازمان به پیمانکار و کاهش انعطافپذیری از جمله معایب این طرح است.
رئیس دبیرخانه همایش ملی برونسپاری در شهرداریها در خصوص اینکه چه خدماتی را میتوان برونسپاری کرد گفت: هر چه فعالیت خدماتی، استانداردپذیرتر باشد، تمایل بیشتری به برونسپاری آن فعالیت وجود دارد.
نادری اضافه کرد: بر اساس اینکه فعالیت خدماتی ملموس و شخصیتر میشود تمایل به برونسپاری آن فعالیت نیز بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: هر چه پیچیدگی فعالیتهای خدماتی کمتر باشد تمایل بیشتری به برونسپاری آن فعالیت وجود دارد.
رئیس دبیرخانه همایش ملی برونسپاری در شهرداریها متذکر شد: افزایش تامینکنندگان و ارائهدهندگان فعالیتهای خدماتی و فعالیت ملموس، استانداردپذیر و تفکیکپذیرتر آنها سبب گرایش به برونسپاری اینگونه فعالیتها خواهد شد.
به گفته نادری هر چه اهمیت فعالیتهای خدماتی بیشتر و ارائه خدمات نیز اصلیتر باشد تمایل به برونسپاری اینگونه فعالیتها نیز ضعیفتر میشود.
انتهای پیام/ن20/د1000