اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار تهران:

خدمات شهرداری‎ها در جوامع امروز بسیار وسیع است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: خدمات شهرداری‎ها در جوامع امروز بسیار وسیع است و به همین علت وظایف شهرداری‎ها هر روز گسترده‎تر می‎شود.

خدمات شهرداری‎ها در جوامع امروز بسیار وسیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدمناف هاشمی در جمع شهرداران شرکت‎کننده در همایش برون‎سپاری در شهرداری‎ها اظهار داشت: در سطح جهان و کشورهای پیشرفته وظایف شهرداری‎ها بسیار گسترده‎تر از ایران است و در آنجا وظایف ثبت حقوقی، تامین مسکن، محیط زیست، آموزش و ... بر عهده شهرداری‎ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه وظایف شهرداری‎ها در ایران محدودتر است خاطر نشان کرد: اما توقعات مردم از نظام شهری ما را به سمتی می‎کشاند که خدمات بیشتر از وظایف خود برای شهروندان ارائه دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهردار تهران با 9 معاونت مشغول به کار است افزود: در این معاونت‎ها مسائلی پیگیری و برنامه‎ریزی می‎شود که قبلا در رده وظایف شهری نبود اما نیاز شهری این وظیفه را برای او مجاب کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران عنوان کرد: اقداماتی که در شهرداری‎ها انجام می‎شود بسیار وسیع است برای همین می‎طلبد که نظارت‎ها سیستمی شود.

وی برون‎سپاری را یک اقدام مهم در شهرداری‎ها دانست و ابراز داشت: این مسئله در ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز وجود دارد و بر ما تکلیف شده در زمینه چابک‎سازی و متناسب‎سازی منطقی، زمینه جذب و استفاده از ظرفیت‎های مردم در نظام اداری، انعطاف‎پذیری و عدم‎تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد اثربخشی حرکت کنیم.

هاشمی اصل 44 قانون اساسی را یکی دیگر از مسائلی برشمرد که به برون‎سپاری تاکید دارد و افزود: همچنین این مسئله در قوانین سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور نیز دیده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به رویکرد برون‎سپاری در اصلاح ساختار نظام ادارای یادآور شد: در این رویکرد شاهد کاهش تصدی‎گری، چابک‎سازی دستگاه‎های اجرایی، تفکیک وظایف حاکمیت و تصدی، تقویت حمایت از بخش غیردولتی و منطقی شدن اندازه دولت هستیم.

وی به اقدامات انجام شده در این خصوص در شهر تهران اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بزرگترین مجموعه زیرساخت آی‎تی کشور در این شهر وجود دارد در بحث برون‎سپاری واگذاری دفاتر ثبت تمام معاونت‎های شهرداری تهران را اجرا کرده‎ایم.

هاشمی ارتقای کیفیت، افزایش بهره‎وری منابع انسانی، تنوع بخشیدن در خدمات و شیوه ارائه آن برای شهروندان را از اثرات این برون‎سپاری در شهر تهران دانست.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول