اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار گرگان خبر داد

اجرای بخش اعظم خدمات فضای سبز گرگان توسط بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: بخش اعظم خدمات فضای سبز گرگان توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

اجرای بخش اعظم خدمات فضای سبز گرگان توسط بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مختار زرگرانی در کارگروه خدمات شهری و فضای سبز همایش برون‎سپاری در شهرداری‎ها اظهار داشت: سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان بر اساس ماده 1384 قانون شهرداری‎ها در سال 1390 تاسیس شد و در حال حاضر این سازمان با داشتن 33 نفر پرسنل شامل نیروهای شرکتی، قراردادی و رسمی، پنج شرکت پیمانکار در بخش نگهداری فضای سبز و تولیدات گل و گیاه با به کارگیری 210 نیروی کارگری مشغول به ارائه خدمات است.

وی افزود: بخش وسیعی از امورات مربوط به احداث فضای سبز، هرس و قطع درختان معضل‎دار توسط بخش خصوصی انجام می‎شود.

زرگرانی با بیان اینکه واگذاری نگهداری فضای سبز از سال 1380 در ناحیه سه آغاز شد اذعان داشت: در سال 1385 فعالیت‎های مرتبط با فضای سبز شامل نگهداری و تولیدات انواع گل‎های فصلی در تمام نواحی و بخش وسیعی از عملیات‎های احداث به بخش خصوصی واگذار شد.

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان خاطر نشان کرد: کیفیت ارائه خدمات شهری از دیرباز به عنوان یکی از شاخص‎های بارز مدیریت شهری مطرح بوده است و شهرداری‎ها از ارگان‎های وابسته به دولت هستند که بسیاری از خدمات عمومی شهری از قبیل نگهداری و توسعه فضای سبز از اصلی‎ترین وظایف آنها است.

وی با اشاره به مزیت‎های برون‎سپاری عنوان کرد: کاهش هزینه‎های عملیاتی سازمان، تمرکز سازمان بر فرآیندهای محوری خود، رسیدن به کیفیت مورد نظر سازمان، دستیابی به انواع تخصص‎های برون‎سازمانی، آزادسازی منابع درون‎سازمانی برای اهداف اصلی سازمان افزایش نرخ بازده سرمایه، حذف بروکراسی سازمانی و افزایش سرعت انجام خدمات را می‎توان از ویژگی‎های برون‎سپاری برشمرد.

زرگرانی با بیان اینکه ممکن است گاهی اوقات برون‎سپاری مخاطراتی داشته باشد تاکید کرد: دشواری کنترل و نظارت بر فرایندهای برون‎سپاری شده، وابستگی سازمان به تامین‌کننده، کاهش احساس امنیت شغلی در کارکنان سازمان و افزایش هزینه‎های اولیه از مشکلات این حوزه است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول