اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

شهدا پرچمداران حاکمیت ارزش‌ها در انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: شهدا پرچمداران اصلی بقا و استمرار ارزش‌های نظام اسلامی و عزت جامعه مکتبی در کشور ایران هستند.

شهدا پرچمداران حاکمیت ارزش‌ها در انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت در آیین یادواره شهدای فرهنگی پارس‌آباد اظهار داشت: ما اگر امروز به پیشرفت‌های هسته‌ای، علمی، فرهنگی و معنوی افتخار می‌کنیم همه به برکت خون شهدا و پاسداری آنها از حرمت و عزتی است که ایرانیان بیش از 30 سال است که به احیای آن همت کردند.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام اسلامی با شکست سنگین مواجه شده است به طوری که دشمن توان قد علم کردن را ندارد.

خوشبخت با اعلام اینکه شهدا هیچ نیازی به ما ندارند بلکه ما نیاز به آنها در عبور از فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف داریم، خاطرنشان کرد: شهدای جنگ تحمیلی با اهدای خون خود به ثبات و امنیت نظام اسلامی، اعتلای ارزش‌ها و جاری و ساری شدن فرهنگ ایثار و شهادت کمک کردند و نقطه ارزش‌مدار آنها تبعیت و پیروی شهدا از ولایت بوده است.

این مسئول اضافه کرد: به برکت این سرمایه ارزشمند پرچم مقدس نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی به اهتزاز درآمده و ملت ما یکی پس از دیگری پله‌های رشد و ترقی را طی می‌کنند.

وی ایران آباد، عزتمند و مقتدر را کابوس دشمنان و استکبار جهانی توصیف کرد و ادامه داد:‌ نظام اسلامی ما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه نظام سلطه و استکبار است و روز به روز می‌توان این عزت و افتخار را اعتلا داد.

به گزارش فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به آمیختگی دو مقوله شهادت و فرهنگ در پاسداشت شهدای فرهنگی یادآور شد: شهدای فرهنگی در کنار ارج و قرب شهادت از معنویت و ذخیره تربیت انسان‌های صالح و سالم نیز بهره می‌برند و به یقین دنیا و آخرت آنها تضمین شده است.

خوشبخت، شهدای فرهنگی را بهترین سرمایه در الگوگیری و ارایه الگوهای بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: فرهنگیان ما باید خط سرخ شهیدان فرهنگی را مورد تبعیت و الگوی خود قرار دهند.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش پارس‌آباد نیز به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ تمام امنیت و آسایش کشورمان مرهون شهدا است.

علی حبیب‌پور عمل به وصیت و پیام شهدا را ضروری دانست و افزود: رشادت و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.

به گزارش فارس، در آیین شکرگزاری روخوانی قرآن دانش‌آموزان سوم ابتدایی در پارس‌آباد نیز مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به نقش قرآن در سعادت و نیک‌بختی انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین معجزه پیامبر در نزد مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه تاکید کرد و از اولیای دانش‌آموزان خواست فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنند.

در این مراسم از 400 دانش‌آموز و اولیای آنها دعوت به عمل آمده بود و از 15 نفرشان که حافظ جزء 30 قرآن شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول