اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی کرمان اعلام کرد

برگزاری پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای‌ کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای این استان و یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله، سوم خردادماه برگزار می‌شود.

برگزاری پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی ظهر امروز در نشست خبری ستاد یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله اظهار داشت: دفاع مقدس نمادی از ایثار، فداکاری، همبستگی و وحدت کلمه است ‌سربلندی و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون خون شهدا است که با اهدای بزرگترین نعمت الهی یعنی جانشان این عزت را به ما بخشیدند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز کشور و ملت ما محسوب می‌شود، دورانی که مردم ما با فداکاری و ایثار در مقابل دشمنان ملت، کشور و نظام جانانه ایستاد و برگ زرینی از مقاومت خود در تاریخ ثبت کرد.

صدفی تصریح کرد: وظیفه ماست که نه تنها در یک مقطع مانند سوم خرداد و یا مناسبت دیگر، بلکه در همه اوقات و روزها فضای جامعه را با یاد شهدا معطر کنیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری" زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست".

وی بیان داشت: باید فضا را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین گسترش معنویت و اشاعه ارزش‌ها و تقویت بعد معنوی و دفاعی با برگزاری یادواره‌های شهدا و گرامیداشت این ایام فراهم کنیم.

صدفی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله و نقش تبلیغات در دوران دفاع مقدس افزود: یکی از مجموعه فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار عرصه فرهنگ و تبلیغ بود که این حوزه، رسالت در زمینه تقویت بعد معنوی و فضای شادابی و نشاط و همچنین تقویت بعد حماسی جنگ را به عهده داشت.

وی گفت: واحد تبلیغات در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و ارزشمندی در گسترش معارف دینی، الهی، ایجاد فضای معنوی و روحانی و ترویج ارزش‌ها داشت که این فعالیت‌ها در سه مرحله قبل، حین و بعد از عملیات انجام می‌شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: نقش تبلیغات در همه دوره‌های تاریخ بسیار تأثیرگذار بوده و امام راحل در دوران دفاع مقدس فرمودند، "سلاح تبلیغات برنده‌تر از سلاح جنگ است" و ما این امر را به طور ملموس شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: کارهای تبلیغاتی در قالب‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی، جلسات وعظ، سخنرانی و ... انجام می‌شد و ‌کرمان جزو استان‌های موفق در زمینه اعزام روحانی و مبلغ به جبهه‌ها بود.

صدفی ابراز داشت: اطلاع‌رسانی نیز بخش مهمی از تبلیغات در دفاع مقدس بود و توجه به‌ فریضه نماز حتی در میدان نبرد هم جایگاه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه رزمندگان مهم‌ترین کار تبلیغات بود، افزود: جمع‌آوری مستندات جنگ و عملیات‌ها بعد از انجام هر عملیات، ساماندهی نیروها و ... توسط تبلیغات جبهه انجام می‌شد.

صدفی گفت: استان کرمان 128 شهید در عرصه تبلیغات و فرهنگ تقدیم نظام اسلامی کرده است که این افراد از سراسر استان در گردان‌ها و مقرهای مختلف مستقر بودند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله تصریح کرد: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم شهدا از جمله شهدای عرصه تبلیغات و تقویت بنیه دفاعی و معنوی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله گفت: اجلاسیه کنگره شهدا هر ساله برگزار می‌شود که در سال جاری پانزدهمین اجلاسیه با عنوان یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله برگزار می‌شود.

وی افزود: با تعامل دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و ... برنامه‌های متنوعی برای برگزاری یادواره در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به چاپ کتاب زندگینامه شهدای عرصه تبلیغات، چاپ کتاب مجموعه اشعار با موضوع شهید، شهادت و شهدای تبلیغات و چاپ ویژه نامه اشاره کرد.

صدفی خاطرنشان کرد: تولید 10 مستند از زندگی شهدای عرصه تبلیغات در دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز کرمان انجام و از روز گذشته پخش آن آغاز شده است.

وی افزود: پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان و یادواره شهدای تبلیغات لشکر 41 ثارالله روز سوم خردادماه سال جاری ساعت 20 و 30 دقیقه در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول