اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نوعی‌اقدم:

شهدای آماد و پشتیبانی از مظلومترین شهدا هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ این اولین یادواره‌ای است که برای شهدای آماد و پشتیبانی برگزار می‌شود که این نیز مظلومیتی بزرگ در حق این شهدا است.

شهدای آماد و پشتیبانی از مظلومترین شهدا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار رحیم نوعی‌اقدم عصر امروز در گرامیداشت اولین یادواره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه حضرت عباس (ع) اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس همه حلقه‌های لشکرها زنجیروار نقش و جایگاه ویژه خود را ایفا می‌کردند که در این میان رسته آماد و پشتیبانی قوت قلبی برای رزمندگان بود.

وی با یادآوری این‌که شهدای ما در طول هشت سال ارزشمندترین سرمایه‌های وجودی خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای استحکام و پویایی نظام ایستادگی کردند، تصریح کرد:‌ امروز بسیار خوشحالم که برای رسته آماد و پشتیبانی و شهدای پایمرد آن یادواره برگزار شده است چرا که برگزاری این یادواره‌ها نقش حساس و حیاتی این رسته‌ها را نشان می‌دهد.

نوعی‌اقدم با اشاره به این‌که آماد و پشتیبانی از رسته‌های مهم، تعیین‌کننده و مطرح در دوران جنگ بود، خاطر نشان کرد: ما ضروری است حماسه‌های این رسته را تبیین و مطرح کنیم تا سندی روشن برای نسل آینده بماند و آینده خدمات ارزشمند این رسته را با افتخار ذکر کند.

این مسئول با اشاره به این‌که خانواده شهدا و فرماندهان سپاهی و بسیجی حق دارند با آماد و پشتیبانی آشنا شوند، اضافه کرد: باید ادبیات پشتیبانی در جنگ تبیین و تشریح شود و این رسته‌ها در جایگاه واقعی خود تقدیر گردند.

وی با یادآوری این‌که تدارکات و پشتیبانی در جنگ از جایگاه خطیر و ویژه‌ای برخوردار بود، بیان کرد: نقش کلیدی این رسته بسیار مهم و حیاتی جلوه‌گر شد و به نظر من یک لشکر، تیپ و گردان آماده مهم‌ترین و اساسی‌ترین و کارآیی‌ترین مشاوری که دارد، آماد و پشتیبانی است.

نوعی‌اقدم ادامه داد: اگر فرماندهی می‌خواهد در جنگ، نبرد و... موفق باشد باید واحد آماد را با خود همدل و همزبان کند و تجزیه و تحلیلی که ما از این رسته در جنگ داشتیم همدلی و همزبانی با فرماندهان بود.

به گزارش فارس، فرمانده دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سرلشکر مهدی باکری گفت: ‌آن شهید بزرگوار با درایت و تیزبینی خود رزمنده‌ای به نام خیراللهی را مسئول آماد و پشتیبانی کرد چرا که می‌دانست یکدلی، همزبانی و شوقی که در خیراللهی برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان وجود دارد مثال‌زدنی است و همین امر نیز بود که سبب می‌شد اگر باکری آن طرف رودخانه بود خیراللهی در این سوی رودخانه بی‌قرار و نگران ایستاده است و این همان ادبیات همدلی در جنگ است.

وی آماد و پشتیبانی را موتور محرکه صحنه نبرد، تثبیت هدف، حفظ هدف و مقابله با پاتک‌های دشمن اعلام کرد و افزود:‌ آماد و پشتیبانی در تأمین نیازمندی‌ها از رده بالا و بر مبنای مأموریت‌های مورد نیاز لشکر و یگان آماده کار بود چرا که در پشت جبهه این تشکیلات و تأمین نیازهای تخصصی و رسته‌ها کار ساده و عادی نبود.

نوعی‌اقدم دغدغه مسئول و فرمانده پشتیبانی را بسیار بیشتر از فرمانده اعلام کرد و اظهار داشت: برای تخریب، اطلاعات، توپ‌خانه، ادوات، بهداشت،‌ بهداری و... آماد و پشتیبانی همواره خود را موظف و مسئول می‌دید و این همان رمز موفقیت ما در جنگ بود.

وی وظیفه آماد در قبل، حین و بعد از عملیات را یادآور شد و تصریح کرد: آن چه که رمز موفقیت ما در تثبیت فتح‌الفتوحات بود وجود آماد و پشتیبانی بود چرا که این رسته در تعقیب دشمن بعد از شکستن خط در محل حاضر می‌شد و عرصه را بر دشمن تنگ می‌کرد.

نوعی‌اقدم شهدای آماد و پشتیبانی را مظلوم‌ترین شهدا در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: ‌در والفجر چهار آماد و پشتیبانی در کنار فرماندهان مکمل رزمندگان بودند و در پدافند با حرکت ماندگاری که از خود نشان داد حیرت همگان را برانگیخت.

وی روح ایثار، جانبازی و اطاعت‌پذیری آماد و پشتیبانی را ستود و خاطر نشان کرد: اگر این نیرو چنین خالصانه و مخلصانه وارد عمل نمی‌شد آیا امروز ما چنین موفقیت‌هایی را شاهد بودیم؟

این مسئول آماد را صف‌شکنان و ایثارگران واقعی در جنگ اعلام کرد و بیان داشت: نقش این رسته در تحویل خط بسیار مهم و ارزشمند بود چرا که رزمندگان این رسته در کوهستان‌ها که سخت‌ترین مناطق جنگی ما بود حتی با به کارگیری چهار پایان اجازه ندادند ذره‌ای خلل در موفقیت جنگ و فتوحات رزمندگان وارد شود.

وی شخصیت فرماندهان و قهرمانان جنگ را یادآور شد و اضافه کرد: آماد و پشتیبانی جایگاه و شخصیت و رده‌اش کمتر از یک فرمانده نیست و نبود و اگر این فرماندهی و هوش و ذکاوت برای مدیریت برنامه‌ها وجود نمی‌داشت معلوم نبود امروز سرنوشت جنگ چگونه در تاریخ ثبت می‌شد.

نوعی‌اقدم داشتن دل دریایی، روح دلسوز و مهربان، امانتداری، قلب و نفس سلیم و... را از ویژگی‌های مهم رزمندگان آماد و پشتیبانی اعلام کرد و گفت:‌ شناخت کافی از جنگ و رسته‌های مختلف از ویژگی‌های مسئولان آماد بود و هر چه پشتیبانی می‌کردند به همان اندازه نیز نوآوری و نبوغ داشتند.

وی افزود: رزمندگان ما در آن دوران در کارخانه‌های تراکتورسازی به پشتوانه همین نبوغ قطعات تانک ساختند و دانشگاه تبریز با همین اختراع و نوآوری و نبوغ خود در جنگ زبانزد شد و در سایه همین نبوغ شهدای فراوانی را تقدیم نظام اسلامی کرد.

نوعی‌اقدم مظلومیت شهدای آماد و پشتیبانی را یادآور شد و تصریح کرد: در قالب همه این پشتیبانی‌ها ما حمایت مردمی را نیز در اختیار داشتیم که آیت‌الله مروج پدر رزمندگان و شهید دیده‌بان شهید مخلص اردبیلی از نمونه‌های ارزشمند این حامیان هستند.

فرمانده دوران دفاع مقدس پشتیبانی در جنگ را دارای نقش ارزشمند و کارشناسی شده اعلام کرد و اظهار داشت:‌ عملیات مسلم‌ابن عقیل، والفجر چهار، خیبر، والفجر هشت، بیت‌المقدس، کربلای پنج و... جز جنگ‌هایی اعلام کرد که اگر در آن ذکاوت و درایت آماد و پشتیبانی نبود و خوب عمل نمی‌شد، معلوم نبود چه بر سر این عملیات‌ها می‌آمد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همیشه فردای عملیات نیروهای آماد بمباران می‌شدند که این یکی از مظلومانه‌ترین شهادت‌ها و جانبازی‌ها بود و از سوی دیگر آماد و پشتیبانی که خود را همواره مسئول در مقابل نیازمندی‌های رزمندگان می‌دید از جان و دل مایه می‌گذاشت اما در نظام جمهوری اسلامی بعد از جنگ این اولین یادواره‌ای است که برای شهدای آماد و پشتیبانی برگزار می‌شود که این نیز مظلومیتی بزرگ در حق این شهدا است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول