اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه برنامه‌های مختلف

اتحاد ملی در حماسه فتح خرمشهر تبیین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بودجه و برنامه‌ریزی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: با ارائه برنامه‌های مختلف، اتحاد ملی در حماسه فتح خرمشهر تبیین می‌شود.

اتحاد ملی در حماسه فتح خرمشهر تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، خلیل الهی‌تبار در نشست ستاد بزرگداشت سوم خرداد در همدان با اشاره به اهمیت خرمشهر در تقابل دو جبهه نبرد و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی بر لزوم بزرگداشت این روز توسط دستگا‌ه‌های اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: تعداد 40 برنامه محوری برای گرامیداشت این روز در سراسر نقاط شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف تبیین اتحاد ملی در خلق حماسه فتح خرمشهر، ایجاد زمینه پیوند بین نسل سوم انقلاب با رزمندگان دوران دفاع مقدس، تبیین نقش رهبری در گذر از بحران‌ها در دوران دفاع مقدس و پس از آن، ایجاد فضای مناسب برای تقویت غرور و اقتدار ملی با عنایت به دستیابی به فناوری هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف و موارد دیگر برگزار می‌شود.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز داشت: امسال در سی‌امین سال این حماسه بزرگ، تقارن خجسته میلاد امام محمد باقر(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر را شاهد هستیم و به همین منظور در سطح جامعه شاهد برگزاری جشن‌های پرشور، بزرگ و سالم خواهیم بود.

وی در خصوص نوع برنامه‌ها افزود: مقرر شده تا سازمان تبلیغات اسلامی با اطلا‌ع‌رسانی به ائمه جماعات مساجد شهرستان همدان در شب سوم خرداد، در بین دو نماز مغرب و عشاء در خصوص این مناسبت‌ها سخنرانی کنند ضمن اینکه؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز اعلام آمادگی کرده تا در صورت نیاز، تعدادی از راویان فتح را به مساجد اعزام کند که بر این اساس برگزاری جشن مردمی را در سراسر مساجد شهر شاهد باشیم.

الهی‌تبار خاطرنشان کرد: مسابقه‌ای با استفاده از سامانه پیام کوتاه این اداره کل و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای سامانه انجام و به 30 نفر از برگزیدگان به مناسبت سی‌امین سالگرد این حماسه سترگ به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

وی اعلام داشت: همچنین در بحث پوشش خبری و تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خاص و گزارش‌های ویژه خبری با توجه به نقش رزمندگان استان و با توجه به اینکه فرمانده سپاه استان همدان سردار شهید محمود شهبازی و همچنین سردار شهید حبیب‌الله مظاهری از فرماندهان حماسه آزادسازی خرمشهر بوده‌اند توسط صدا و سیما خواهیم داشت ضمن اینکه نشریه جاودانه‌ها نیز چاپ ویژه‌ای با این مناسبت را خواهد داشت.  

معاون بودجه و برنامه‌ریزی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه همزمان و مشترک زیارت عاشورا و غبارروبی و گلباران مزار شهدا در روز پنج شنبه ساعت 7:30 صبح در حسینیه گلزار شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در استان، برپایی دو نمایشگاه عکس با موضوع خرمشهر در نگارخانه شهرداری همدان و تالار شهید آوینی، برگزاری عصر خاطره، اختصاص موضوع امتحان انشاء دانش‌آموزان به این مناسبت، مسابقه پیام به حماسه‌سازان سوم خرداد ویژه دانش‌آموزان همراه با اهداء جوایز، برگزاری جشن دانشجویی در دانشگاه‌های همدان، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگانی که در این حماسه حضور داشتند از دیگر برنامه‌های این روز است.

الهی‌تبار با اعلام اینکه ایستگاه‌های صلواتی روز سوم خرداد در پنج نقطه از شهر همدان مستقر می‌شوند، اعلام داشت: این ایستگاه‌ها توسط برخی ادارات و صنوف بر پا شده و در کنار آن نیز که از ساعت پنج تا هشت عصر روز سوم خرداد است، همراهی گروه موزیک و اجرای نمایش های خیابانی را خواهیم داشت.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین توزیع اقلام تبلیغی، اجرای نمایش خیابانی و اکران فیلم با موضوع دفاع مقدس، اختصاص سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان این حماسه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با محوریت روستاهای بزرگ، آذین‌بندی و فضاسازی شهر توسط شهرداری همدان، برگزاری جشن مردمی در پارک ارم یا باغ موزه دفاع مقدس، فعالیت پایگاه‌های سیار و ثابت انتقال خون برای اخذ خون از شهروندان به مناسبت روز ملی ایثار و... از دیگر برنامه‌ها در شهر همدان است.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: در بخش تربیت بدنی و برنامه‌های ورزشی، تعداد 12 نفر از بسیجیان از گردان امام علی(ع) از همدان تا خرمشهر را در گرامیداشت این مناسبت رکاب خواهند زد، ضمن اینکه؛ برگزاری همایش پیاده‌روی 29 خرداد، مسابقات فوتسال کشوری از دیگر برنامه‌های حماسه سوم خرداد در همدان است.

انتهای پیام/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول