اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت 130 نخبه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از فعالیت 130 نخبه در این استان خبر داد.

فعالیت 130 نخبه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خداداد پیردل بعدازظهر امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای یک‌صدمین سفر استانی هیئت دولت در مصلی بزرگ شهرکرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه جلوه‌ای از زیبایی‌های استان چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از نزدیک با دستاوردهای نخبگان این استان آشنا و با مسئولان از نزدیک ملاقات کرده و مسائل و مشکلات خود را طرح می‌کنند.

پیردل بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری را ره‌آورد سفر سوم هیئت دولت به این استان دانست و گفت: بنیاد نخبگان در این استان بعد از سفر سوم هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سفر چهارم هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری اعتباراتی برای فعالیت‌های علمی بنیاد نخبگان در نظر گرفته شد، که هنوز جذب نشده و در اختیار استانداری این استان است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: در سال جاری اولویت اول بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری بازدید منظم از شرکت‌های دانش‌بنیان و اختراعات تجاری است.

پیردل نخبگان را سرمایه‌های اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: باید شرایط اجتماعی مطلوبی برای رشد نخبگان در فضای فرهنگی و علمی موجود فراهم شود.

وی با بیان اینکه 130 نخبه در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‏کنند، بیان داشت: شهرستان شهرکرد با 85 نخبه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و شهرستان بروجن 25 نخبه و شهرستان کیار نیز هفت نخبه را پرورش داده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از شهرستان لردگان پنج و شهرستان اردل نیز دو نخبه در بنیاد نخبگان این استان عضویت دارند.

وی بر ضرورت حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: حمایت از نخبگان ارائه خلاقیت‌های نوین، فکر نو و نوآوری‌های جدید از سوی آنان را به همراه دارد.

پیردل گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در زمینه تجاری‎سازی اختراعات نخبگان استان چهارمحال و بختیاری همکاری لازم را با بنیاد نخبگان این استان داشته باشند.

گفتنی است نمایشگاه دست‌آوردهای یک‌صدمین سفر استانی هیئت دولت در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور از روز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده و تا روز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول