اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نخبگان شهید فهمیده آذربایجان‌غربی:

نخبگان آذربایجان‌غربی 9 طرح برای تولید آماده کردند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نخبگان و همکاری‌های علمی شهید فهمیده آذربایجان‌غربی گفت: نخبگان آذربایجان‌غربی طرح‌های زیادی ساخته و ثبت اختراع کرده‌اند ولی 9 طرح شاخص برای صنعتی‌سازی آماده کرده‌اند.

نخبگان آذربایجان‌غربی 9 طرح برای تولید آماده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، میرسعید حصاریان ظهر امروز در همایش ایده‌های محصول‌ساز که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: توسط نخبگان استان تعداد زیادی طرح به مرحله ساخت و ثبت اختراع رسیده است که از این میزان 9 طرح برای صنعتی‌سازی آماده هستند به طوری که برای عملی‌شدن این موضوع حمایت مسئولان را نیاز داریم.

این مسئول با بیان اینکه دفتر نخبگان شهید فهمیده در حوزه پژوهش نیز فعالیت گسترده دارد، بیان داشت: طرح‌نامه پژوهشی برای تعیین استراتژی تعامل با نخبگان از طریق روانشناسی، بررسی راه‌های ایجاد الگوهای نخبه‌پروری در حوزه آموزش و پرورش همچنین طرح قطب‌بندی ظرفیت‌های پژوهشی صنعتی استان در این دفتر تدوین شده است.

وی ادامه داد: تدوین طرح ایجاد کانون رشد استعداد و خانواده در حوزه‌ دانش‌آموزی، تدوین استراتژی و توسعه شرکت‌های علمی دانش‌بنیان زنجیره‌ای از جمله اقدامات دیگر دفتر نخبگان در حوزه پژوهش است.

این مسئول بر لزوم حفظ نخبگان برای استفاده از قابلیت‌های آنها تاکید کرد و گفت: دفتر نخبگان اهداف مختلفی مانند پرورش فعال علمی و پژوهشی، وارد کردن نخبگان به جامعه و حل مشکلات نخبگان در برنامه دارد ولی در این میان حفظ نخبگان برای استفاده از توانایی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

حصاریان با بیان اینکه دفتر نخبگان شهید فهمیده آذربایجان‌غربی در سال 1389 راه‌اندازی شد ادامه داد: این دفتر در راستای فراهم‌کردن مسیر فعالیت نخبگان و رفع مشکلات آنها در این استان ایجاد شد به‌ طوری‌ که برای تداوم فعالیت‌ها در استان همواره از حمایت مسئولان برخوردار بوده‌ایم.

وی به نام‌گذاری سال جاری مبنی بر رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه به منویات مقام معظم رهبری به بهترین شکل جامه عمل پوشانده شود، لازم است یک رویکرد جدید نسبت به افراد صاحب‌نظر و ایده‌پرداز شکل بگیرد زیرا در این مرز و بوم جوانانی هستند که ایده‌های آنها نه‌تنها در استان و کشور بلکه در جهان تحول‌آفرین خواهد بود.

مسئول دفتر نخبگان و همکاری‌های علمی شهید فهمیده آذربایجان‌غربی بیان داشت: برای اینکه تبعات تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران به حداقل برسد باید طرح‌های جوانان خلاق مورد توجه قرار بگیرد تا به دنبال آن با شتاب بیشتری به سوی خودکفایی گام برداشته شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول