اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته معلم

نخبگان کاشانی ردای معلمی بر دوش انداختند

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از هفته معلم، دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان کاشان به منظور تجلیل از معلمانشان، وظیفه اداره و آموزش مدرسه خود را برعهده گرفتند.

نخبگان کاشانی ردای معلمی بر دوش انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان،‌ در این طرح که امروز در دبیرستان استعدادهای درخشان کاشان برگزار شد دانش‌آموزان دبیرستان اداره سرای دومشان را برای یک روز برعهده گرفته و به ایفای نقش در مسائل مدیریتی و آموزش آن پرداختند.

امروز جای استاد و دانش‌آموز تغییر یافت تا نیمکت‌نشینان عرصه تعلیم و تربیت رخصت حضور در میدان استادی یافته و معلمان نیز کمی یاد روزگاران خوش قلم و دفتر گذشته‌شان کنند.

آری امروز آموزگاران دوباره کمی با رؤیاها و شیطنت‌های نیمکت‌های مرموز مأنوس شدند و محصلان نیز طعم گچ و تخته و مزه تلخ آرام کردن یک کلاس شلوغ را تجربه کردند.

در این میان خبرنگار فارس در کاشان نیز به ثبت احساسات و نظرات این دو طایفه ملک آموزش پرداخت که برخی از آنها را در زیر می‌خوانید:

دبیر کامپیوتر دبیرستان که به عنوان دانش‌آموز در کلاس درس نشسته بود پس از اجرای این طرح اظهار داشت: فرصت خوبی بود تا از نگاه یک دانش‌آموز، بتوانم کلاس و شرایط آن را برآورد کرده و دوباره در طرح درس‌هایم تجدیدنظر کنم.

حمیدرضا کدخدایی تصریح کرد: نظام تعلیم و تعلم نیازمند، تعامل دو طرفه بین فراگیر و فراده است که این فرصت در طول سال تحصیلی کمتر پیش می‌آید.

به گفته وی، اگر این طرح در ابتدای سال تحصیلی برگزار شود در روند آموزش و درک متقابل معلم و محصل تأثیر بیشتری می‌گذارد.

رئیس شورای دانش‌آموزی دبیرستان شهید بهشتی کاشان نیز در این خصوص بیان داشت: در این روز می‌خواستیم سختی شرایط کار یک معلم را به همکلاسی‌ها و دیگر اقشار جامعه ابلاغ کنیم که در این صورت، شرایط اجتماعی ما در شناسایی مشکلات و دغدغه‌های معلمان نیز مساعدتر می‌شود.

اسماعیل علی‌پور که در سمت مدیر دبیرستان، انجام وظیفه می‌کرد عنوان داشت: با ادامه اجرای این طرح در طول سال تحصیلی، درک دانش‌آموزان از کار معلمی ارتقاء پیدا می‌کند.

وی در مورد اجرای این طرح ابراز داشت: در مراسم آغازین، دانش‌آموزان توجیه شدند که باید بین ناهنجاری و شلوغ‌کاری در کلاس و همکاری با معلم گزینه درست را انتخاب کنند.

وی عنوان داشت: درک شرایط یک معلم در کلاس و مدرسه موجب رشد مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان برای مشاغل آینده می‌شود.

مهدی مهدیان نیز به عنوان دانش‌آموزی که تدریس معارف اسلامی را در طرح امروز بر عهده داشت یادآور شد: در مدارس ما که فرصتی برای ارتباط سالم معلم و محصل نیست این طرح‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در اصلاح و تقویت این تعامل داشته باشد.

به گفته وی، وقت کم کلاس و حجم زیاد مطالب کتاب، به نوعی به خستگی معلم و دانش‌آموز، دامن می‌زند که نتیجه آن افت تحصیلی و نارضایتی دو طرفه محصل و استاد است.

این دانش‌آموز سال اول دبیرستان استعدادهای درخشان کاشان افزود: در شرایط رسمی کلاس، حتی یک فرصت استراحت آزاد پنج دقیقه نیز می‌تواند در مسیر آموزش مفید باشد.

سپس وقتی به سراغ علی‌رضا خادم دانش‌آموزی که وظیفه تدریس فیزیک را بر عهده داشترفتیم وی شرایط  کار یک معلم  را سخت و استرس‌زا توصیف کرد و گفت: وقتی نمی‌توانستم دانش‌آموزان را ساکت کنم آن وقت زحمت تک تک معلم‌ها در نظرم آمد و آرزو کردم که هیچ وقت معلم نشوم.

مدیر اجرایی این طرح نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این مشارکت زمینه‌سازی خوبی برای کسب اعتماد به نفس، مدیریت و برنامه‌ریزی در مسائل اجتماعی و زندگی شخصی نوجوانان و جوانان در آینده می‌شود.

غلامحسین کاظم‌زاده افزود: شخصیت نوجوانان در مدارس شکل می‌گیرد زمانی که ارتباط سالم و مستقیم بین معلم و دانش آموخته برقرار شود، آثار مثبت بر روحیات شخص و آینده‌کاری وی به خوبی مشهود است.

به گفته وی، سطح مشارکت، پرورش مهارت‌های زندگی و اجتماعی دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و تعامل با عوامل مدرسه در این قبیل برنامه‌ها افزایش می‌یابد.

کاظم‌زاده، متذکر شد: اگر برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که دانش‌آموزان بتوانند اولین روز از هر ماه را به مدیریت مدرسه بپردازند آنگاه فرصتی مغتنم برای کیفیت‌بخشی آموزش به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول