اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

10 درصد نخبگان کشور مددجویان کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ حدود 10 درصد از نخبگان کشور در عرصه علم و فناوری‌های جدید از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

10 درصد نخبگان کشور مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در نشست با جمعی از خیرین و همراهان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: ما به وجود این دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه افتخار می‌کنیم و انتظار روزی را می‌کشیم که با کمک این نخبگان و تلاش و همت آنها بخش عظیمی از نیازمندی اقشار کم درآمد جامعه برطرف شده و به عنوان الگو مورد توجه سایر دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد هزینه‌های آموزشی و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان را تامین و پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: ما هم اکنون بیش از 9 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز زیر‌پوشش کمیته امداد داریم و سالانه بیش از 10 میلیارد ریال برای آنها هزینه می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: در کنار هزینه‌های مختلف تحصیلی در تلاش هستیم از اختراعات، اکتشافات و ابداعات آنها نیز حمایت کنیم تا در یک فرآیند مطلوب بتوانیم برخی از نیازمندی‌های این قشر را برآورده کنیم.

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود توانمند‌سازی خانواده‌های زیر‌پوشش و مددجویان کمیته امداد را از اولویت برنامه‌ها و اساس کارهای کمیته امداد برشمرد و گفت:‌ هر ساله شاهد به خودکفایی رسیدن هزاران مدد‌جوی کمیته امداد هستیم به طوری که در سال گذشته به حمایت‌های متعدد بیش از 5 هزار و 800 نفر از مددجویان ما به مرحله خود‌کفایی رسیده‌اند.

این مسئول بیان داشت:‌ برای رسیدن این خانواده‌ها به خودکفایی و توانمندسازی مالی بیش از  20 میلیارد و 630 میلیون تومان هزینه شده و صرف اشتغال آنها شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و افزود: سال گذشته 4 هزار و 750 نفر از مددجویان زیر‌پوشش این نهاد انقلابی از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

زلالی در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه کاریابی نیز تصریح کرد:‌ برای 270 نفر به همت موسسات کاریابی اشتغال پایدار و مولد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود یکی از ویژگی‌های ایجاد طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی در مقایسه با سایر نهادها را بحث نظارت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در سال گذشته 60 هزار بازدید از طرح‌های اشتغال و خودکفایی انجام شده که تلاش کردیم نیازهای موردی آنها را نیز برطرف و اشتغال و خودکفایی را سرپا نگه داریم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول