اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام عنوان کرد

راه‌اندازی جنبش ضد تحریم اولویت سال 91

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام مهم‌ترین محور هجمه کنونی آمریکا نسبت به ایران را تحریم عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی جنبش ضد تحریم در هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور از اولویت‌های امسال است.

راه‌اندازی جنبش ضد تحریم اولویت سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور، حسین نجات در هجدهمین همایش مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور جریان بیداری اسلامی در منطقه را الگو‌برداری از انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: با وجود انکار، برخی نخبگان آشکارا الگوی نظام ایران اسلامی را مبنای خود قرار داده‌اند زیرا این انقلاب‌ها ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی است و این امر نشان می‌دهد که گفتمان انقلاب اسلامی ایران در این کشورها پیاده شده است.

وی با بیان اینکه در سند سال 2012 راهبرد دفاعی آمریکا، ایران به عنوان چالش امنیت این کشور ذکر شده است گفت: به همین دلیل علنا ایران را دشمن شماره یک منافع آمریکا و تهدید جدی برای رژیم اشغالگر قدس معرفی می‌کنند.

نجات با تاکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار داریم خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و متحدانش و نیز بیداری اسلامی منطقه گلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دست گرفته و به شدت فشار می‌دهد بنابر‌این آمریکا و متحدانش در این فضا می‌خواهند علاوه بر فرار از این بحران، صحنه مبارزه را عوض کنند که در این شرایط هوشیاری نخبگان و مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام ادامه داد: آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خود، دو استراتژی را در مقابل ایران اسلامی در پیش گرفته‌اند که شامل جلوگیری یا خاتمه دادن به گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاور‌میانه و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نجات هدف از این دو استراتژی آمریکایی‌ها را جلوگیری از الگو شدن ایران برای بیداری اسلامی و جدا کردن مردم و نخبگان از نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش برای سقوط دولت سوریه(بشار اسد) و نیز مصادره و انحراف جنبش بیداری اسلامی منطقه برنامه‌های رسیدن به استراتژی اول آمریکایی‌ها مقابل ایران یعنی جلوگیری از گسترش نفوذ در منطقه است.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام، سه برنامه طراحی کرده است‌ که شامل تحریم، اتحاد یک اجماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی با ترویج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی، شیعه هراسی و هجمه به ولایت فقیه است.

نجات با بیان اینکه هدف از تحریم قطع ورود مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی کارخانجات و دریافت نکردن ارز حاصل از فروش نفت، بیکاری، افزایش تورم و ... است اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند از این طریق نارضایتی را به مردم منتقل کرده و آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهند و از سوی دیگر با ایجاد شکاف در حاکمیت در پی القای ناکارآمدی نظام در سیاست‌های داخلی و خارجی و جدا کردن مردم و مسئولان نظام هستند.

وی افزود: تحلیل آن‌ها این است که اگر فشار بر حاکمیت به نحوی باشد که جمهوری اسلامی حیات خود را دچار مخاطره ببیند تغییر رویه خواهد داد و دست از سیاست‌های اصولی خود مانند عدم مذاکره با آمریکا، عقب‌نشینی از خواسته‌های هسته‌ای و ... برخواهد داشت که باید هیئت رزمندگان اسلام در منابر خود این توطئه‌های دشمن را برای مردم ترسیم کند.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه در مقابل این توطئه‌ها باید جنبش ضد تحریم را راه‌اندازی کنیم گفت: با حمایت از کار، سرمایه و تولیدات ایرانی و تحمل سختی‌ها و گرانی‌ها مردم حماسه دیگری را می‌آفرینند و دشمن را ناکام می‌کنند.

وی هجمه علیه ولایت فقیه را تهدید بعدی دشمن در ماه‌های اخیر عنوان کرد و گفت: هیئت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور باید به‌ طور منطقی، مستدل و جاذب ولایت فقیه را تبیین کنند و نقش ولایت فقیه و مصادیق آن در دوره کنونی یعنی امام راحل و مقام معظم رهبری را در حفظ نظام در مقابل استکبار جهانی و پیشرفت در همه زمینه‌های علمی، صنعتی، فناوری، اخلاق و ... به مردم معرفی کنند.

نجات در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های سال 91 هیئت رزمندگان اسلام پرداخت و ادامه داد: یکی از برنامه‌های سال 91 را‌ه‌اندازی جنبش ضد تحریم در کشور برای بصیرت‌بخشی به نسل جوان و آحاد جامعه است.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام افزود: استان محوری و ایجاد ارتباط شهرستان‌ها با مراکز استان‌ها، ایجاد دفتر مستقل و تاسیس حسینیه مستقل، ثبت هیئت، راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت‌های اینترنت در کنار مراقبت از خطرات آن، مجمع الذاکرین، انجمن شعر آیینی، دفاتر خیریه و توسعه بخش خواهران و نوجوانان از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

وی افزایش کمی و کیفی هیئت‌ها به ویژه هیئت‌های نوجوانان و جوانان عاشورایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری و هم‌افزایی برنامه‌های هیئت رزمندگان با برقراری ارتباط مناسب با سپاه، بسیج، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، ادارات اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها با حفظ اصول حاکم بر هیئت از برنامه‌های آینده هیئت رزمندگان اسلام است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول