اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور بیکار نیستند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور بیکار نیستند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور بیکار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب رضایی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره "ملی بتن اقتصادی" که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور فقط با یک سال سرمایه‌گذاری برای دانشجویان خود آنان را تبدیل به تکنسین‌های ماهر و کارآمد می‌کند که بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

سرپرست دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کردند، گفت: به‌ عنوان دوستدار مقام معظم رهبری باید امسال را سرفصل و منشا همه امور قرار دهیم.

وی افزود: این شعار دو پیام دارد، یکی تبدیل علم به ثروت و دیگری اشتغال‌زایی برای جوانان کشور، که در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای توانسته است این امر را محقق بسازد.

رضایی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: اگر دقیق بنگریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسالتی عمده و زیربنایی به عنوان تربیت نیروهای ماهر، متعهد، کارآمد و مطمئن برعهده دارد که پس از فارغ‌‌التحصیلی بتوانند مشغول به ‌کار شوند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در یک سال نیروی درآمدزا و کارآفرین تربیت می‌کند و حتی اگر کارآفرین نباشند می‌توانند لااقل گلیم خود را از آب بکشند و ما امروز با کم‌ترین زمان و هزینه جوانان را برای اشتغال‌ تربیت می‌کنیم.

وی افزود: در بسیاری از رشته‌های کاربردی و مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور حتی یک فارغ‌التحصیل بیکار ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، هیئت علمی و مقاله‌های علمی و پژوهشی کم داریم، گفت: ما با هماهنگی وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری آماده کمک به دانشجویان به‌ ویژه راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و حمایت از ایده‌های نو، اختراعات و هر گونه پژوهش‌های علمی آنان هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگراه سریع‌تر رسیدن به اشتغال و کارآفرینی را در سطح کشور فراهم کرده ‌است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول