اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد آزادشهر:

مردم فندرسک در تاریخ ایران شناخته شده‎اند

خبرگزاری فارس: استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: مردم فندرسک مردمی شجاع بوده و در تاریخ ایران شناخته شده و شناسنامه‎دار هستند.

مردم فندرسک در تاریخ ایران شناخته شده‎اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اصغر جباری‎نی‎تپه شامگاه چهارشنبه در جمع شرکت‎کنندگان در نخستین همایش ملی حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی گفت: تامل در پیروزی انقلاب مشروطیت، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان می‎دهد مردم این منطقه در جریان پیروزی‎های ملت مسلمان ایران نقش تاثیرگذاری داشته‎اند و برای دفاع از ارش‎های اسلامی و ایرانی همیشه آماده بوده‎اند.

وی در خصوص وجه تسمیه فندرسک گفت: به طور دقیق معلوم نیست که فندرسک به علت تولد حکیم میرفندرسکی به این نام گذاشته شده یا اقامت خاندان فندرسک باعث آن شده، ضمن اینکه در استان‎های گلستان و مازندران مناطق زیادی از قبیل لمسک، لمراسک، ورسک، آبسک و اسک وجود دارد که شاید با فندرسک به نوعی در ارتباط باشند.

جباری‎نی‎تپه اضافه کرد: در کشور روسیه هم بیش از 50 منطقه و شهر با پسوند رسک، اسک و اسکی وجود دارد که شاید آنها هم به خاطر ارتباطات قدیم دو کشور با این منطقه ارتباط داشته باشند.

استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد آزادشهر متذکر شد: در منطقه فندرسک جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از آبشارهای هفت‌گانه شیرآباد، غار دیو سفید، کوه نرگسی، جنگل سیاه‎جو، پارک جنگلی دلند، زیارتگاه پیر دوشنبه، امامزاده قاسم دلند، امامزاده معصوم‎آباد، پیر بالای خان‎به‎بین و پیر پایین نی‎تپه، ضمن اینکه سادات میرفندرسکی هم از دوره صفویه در این منطقه ساکن بودند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول