اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی گذشته

110هزار تن جو در مازندران تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از برداشت بیش از 110هزار تن محصول جو از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

110هزار تن جو در مازندران تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان محصول در سطح 48 هزار هکتار از اراضی زراعی استان مازندران برداشت شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری از حدود 44هزار هکتار از اراضی زراعی استان مازندران بیش از 110 هزار تن جو برداشت شود.

عنایتی با اشاره به اینکه در سال گذشته از 19هزار و 500 هکتار اراضی زراعی استان مازندران 33هزار و 950 تن دانه روغنی کلزا برداشت شده، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری در بیش از 13هزار هکتار از اراضی زراعی این استان بالغ بر 19 هزار و 500 تن دانه کلزا تولید شود.

این مسئول جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: مقدار تولید سویا در مازندران از سطح زیر کشت 11هزار و 144 هکتار در سال گذشته 22هزار و 232 تن بوده است.

وی اعلام داشت: پیش‌بینی می‌شود از سطح 15 هزار هکتار سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری بیش از 25 هزار تن محصول سویا تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی در ادامه از پیش‌بینی تولید بیش از 285 تن کنجد از سطح 300 هکتار از اراضی زراعی استان مازندران در سال‌جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته از 262 هکتار از اراضی زیر کشت کنجد استان حدود 250 تن محصول به دست آمده است.

این مسئول در پایان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری از 550 هکتار اراضی زراعی استان مازندران بیش از سه هزار و 700 تن ذرت برداشت شود، متذکر شد: در سال گذشته از حدود 550 هکتار سطح زیر کشت ذرت استان 3 هزار و 684 تن محصول برداشت شد.

انتهای‌ پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول