اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج اساتید قزوین پیشنهاد داد

تشکیل یک مرجع علمی برای پاسخ به شبهات

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت:‌ اساتید می‌توانند یک مرجع علمی درست کنند که همیشه در دسترس باشد و به شبهات دینی بر اساس نیاز روز پاسخ دهد.

تشکیل یک مرجع علمی برای پاسخ به شبهات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین جلال فارسی امروز در نشست هم‌اندیشی تحول در علوم انسانی که در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، مهم‌ترین هدف ایجاد تحول در علوم انسانی را تأکیدات مقام معظم رهبری درباره این مهم دانست.

وی اظهار کرد: برای گسترش ارزش‌های انسانی باید در علوم انسانی تحول ایجاد شود و علومی که امروز در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی تدریس می‌شود برگرفته از مکتب غرب است.

این مقام مسئول گفت: جایگاه علم و عالم آنقدر شریف است که امام علی(ع) در خصوص جایگاه عالم فرموده‌اند که دست سه نفر را می‌توان بوسید که یکی از آنها عالم است.

رئیس بسیج اساتید سپاه صاحب‌الامر استان قزوین با اشاره به اینکه، هدف آموزه‌های دینی به کمال رساندن همه علوم است و همه علوم در جهان توان اثبات خداوند را دارند، تصریح کرد: حتی در علم شیمی نیز می‌توان خدا را ثابت کرد و ممکن است یک عالم شیمی بهتر از یک عالم دینی خداوند را اثبات کند هرچند علوم انسانی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و مسئولان و اساتید باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

فارسی تأکید کرد: علوم غربی معتقد است اگر یک زن  یا یک مرد دچار گرفتاری‌های اخلاقی شود یک اتفاق عادی است و برگرفته از فطرت انسان است اما این موضوع در مکتب اسلام قابل قبول نیست و اسلام معتقد است که یک انسان کامل و مؤمن هرگز دچار گرفتاری‌های اخلاقی نمی‌شود.

فارسی در این مورد ادامه داد: نتیجه علوم غربی هیروشیما است در حالی که براساس قرآن کریم، آموزه‌های دینی اسلام و احادیث ائمه اطهار هرگونه آزار و اذیت انسان گناه بزرگی محسوب می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد علم روانشناسی برگرفته از مکتب غرب به کسی که دچار افسردگی شده است، گوش دادن به آهنگ‌های مبتذل است و این در مقابل اسلام قرار دارد.

دبیر هم‌اندیشی تحول در علوم انسانی قزوین، علوم غربی را دین‌ستیز دانست و گفت: برای تحقق سخنان مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم و چه خوب است اساتید استان قزوین مرجعی برای تحقق این مهم  باشند.

وی تربیت اسلامی دانشجویان را مسئولیت همه مسئولان دانست و مسئولیت رفع نواقص تربیتی جوانان و دانشجویان را اساتید و مسئولان برشمرد.

فارسی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز در عرصه علم و دانشگاه وجود دارد این است که توازن علوم برقرار نیست و جایگاه علوم انسانی در دانشگاه‌ها، جایگاه مناسبی نیست و برای علوم انسانی در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی نشده است.

وی اضافه کرد: درس اصلی در دانشگاه‌ها باید درس معرفت و دین باشد زیرا جوشش علم از دین شروع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه استان قزوین اظهار کرد: تقویت جایگاه علوم انسانی از اهداف اصلی این نشست می‌باشد و باید برای تحقق این مهم مرجعی قدرتمند ایجاد کرد.

وی ضمن تأکید بر توانمندسازی اساتید، به کارگاه‌های آموزشی در راه توانمندسازی اساتید اشاره کرد و افزود: اساتید نباید انتظار داشته باشند تنها از راه کلاس‌های آکادمیک علم حاصل شود و برای تحقق آن باید زحمات بسیاری را متحمل شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی‌ها تربیت شده‌اند تا میان دانشجویان و جوانان شبهه ایجاد کنند و اساتید باید آنقدر توانمند باشند تا بتوانند به هر سئوالی پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: اساتید می‌توانند یک مرجعی علمی درست کنند که این مرجع همیشه در دسترس باشد تا از طریق آن بتوان به شبهاتی که هر روز به تعداد آن اضافه می‌شود و هر روز از یک نگاه تازه بیان می‌شود، پاسخ مناسبی داد.

وی عنوان کرد: نباید تنها دغدغه اساتید، بحث آموزش باشد، زیرا دین دانشجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن بها داده و برای آن زمان صرف کنیم زیرا دین‌داری دانشجویان از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.

وی در پایان جذب افراد مستعد و باانگیزه، روش‌های آموزشی، جلوگیری از منزوی شدن علوم انسانی و اسلامی، توجه به فعالیت‌های پژوهشی علوم انسانی، ریشه‌یابی علوم انسانی در فرهنگ اسلامی و پاسخ به شبهات دانشجویان را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج اساتید عنوان کرد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول