اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

علوم انسانی غربی ذهن جوانان را منحرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر علوم غربی که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، بیشتر گسترش یابد، یک گام به تخریب ذهن جوانان در دانشگاه‌ها و ایجاد انحراف در تفکرات آنان نزدیک‌تر شده‌ایم.

علوم انسانی غربی ذهن جوانان را منحرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با آیت‌الله مقتدایی ابراز داشت: گام‌های بسیار خوبی در زمان دولت دهم در اسلامی‌سازی علوم انسانی برداشته شده است، اما این اقدامات با توجه به نیازی که ما در این زمینه داریم، بسیار ناکافی است.

وی افزود: ما هر چه زودتر علوم انسانی را به سرچشمه اصیل خود که منابع اسلامی است نزدیک کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه را زودتر حل کرده‌ایم و هرچه در این زمینه بیشتر تعلل کنیم، آسیب‌های بیشتری متوجه جامعه ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: هر چه این علوم غربی که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، بیشتر گسترش یابد، یک گام به تخریب ذهن جوانان در دانشگاه‌ها نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی گفت: به خصوص علومی مانند علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدیریت و حقوق فوق‌العاده در شکل‌گیری شخصیت و جهان‌بینی انسان‌ها موثر هستند و جوانان ما را دچار انحرافات فکری خواهد کرد.

شریعتی اظهار داشت: خوشبختانه وزارت علوم یک سال است که گام بسیار مثبتی را در تحول در علوم انسانی آغاز کرده و بخشی از این امر مهم را به دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی در کشور سپرده است.

وی عنوان کرد: شش رشته در این تحول مدنظر است که شامل رشته‌های مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و اقتصاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی یک حرکت جدی را در شش ماه اخیر شروع کرده‌ و تلاش می‌کند با حرکت دفعی قالب‌های ناکارآمد قبلی را بشکند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این حرکت دفعی راضی نبوده و معتقد بودند که باید قالب دروس نگه‌داشته شود و تغییرات جزئی صورت بگیرد اما با این کار مشکلات در این زمینه رفع نخواهد شد.

شریعتی افزود: پیشنهاد کردیم در دوره کارشناسی یک گرایش بیشتر وجود نداشته باشد تا در زمینه اقداماتی که باید انجام شود، تجمیع صورت گیرد.

وی ابراز داشت: گرایش‌ها در دوره کارشناسی ارشد از یکدیگر تفکیک می‌شوند تا در این دوره دانشجو بهتر بتواند در مورد گرایشی که باید در آن فعالیت کند، تصمیم بگیرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در جریان بازنگری در علوم انسانی قطعا نیاز به کمک حوزه‌های علمیه در سراسر کشور وجود دارد و متخصصان حوزوی باید به عنوان مولف، ناظر و تایید کننده حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بعد دیگری که حوزه می‌تواند به دانشگاه‌ها کمک کند، تامین استاد دانشگاه در سطوح مختلف برای جبران نقایصی است که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول