اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام فناوری اطلاعات دانشگاه فردوسی:

قانون جدید کافی‌‌نت‌ها باید نرم‌تر تدوین می‌شد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام فناوری اطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد گفت: قانون جدید کافی‌نت‌ها باید کمی نرم‌تر تدوین می‌شد.

قانون جدید کافی‌‌نت‌ها باید نرم‌تر تدوین می‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن کاهانی صبح امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، تجارت الکترونیک، اینترنت و ماشین‌های اداری مشهد و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این صورت تاثیرپذیری مناسب‌تری نیز در این ارتباط در جامعه به وجود می‌آید.

وی افزود: با این حال قانون‌مند ‌کردن مسئله آی‌.تی و اینترنت در کشور به یکی از ملزومات برای جلوگیری از ورود افراد سودجو به این عرصه است.

قائم‌مقام فناوری اطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در بخش‌هایی از جامعه فرهنگ استفاده از رایانه وجود دارد، عنوان کرد: باید این فرهنگ‌سازی گسترش یافته و به بخش‌های دیگر نیز رسوخ کند.

وی تاکید کرد: با این حال اینکه چه قانونی مورد تصویب قرار گیرد بسیار مهم و ضروری است.

کاهانی متذکر شد: در این زمینه باید قانون جدید کافی‌نت‌ها نیز کمی نرم‌تر تدوین می‌شد.

وی با بیان این اینکه اغلب کاربران اینترنتی را قشر دانشجو و تحصیل‌کرده شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد: کار کارشناسی در این زمینه کمک زیادی به رفع مشکلات احتمالی می‌کند.

قائم‌مقام فناوری اطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر این مطلب که زیرساخت‌ها تنها بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست ابراز داشت: در مقوله زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی در کشور صورت پذیرفته است.

وی گفت: وقتی صحبت از زیرساخت در کشور می‌شود مقولات بسیار مهمی به اذهان مردم متبادر می‌شود.

کاهانی با بیان اینکه با این حال هنوز مشکلات مختلفی در این زمینه وجود دارد، اعلام کرد: زیرساخت‌های قانونی، اقتصادی جزو مهم‌ترین زیرساخت‌ها در این زمینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت‌های قانونی اقدامات خوبی مانند تشکیل پلیس فتا و مبارزه با جرائم رایانه‌ای در کشور صورت پذیرفت.

قائم‌مقام فناوری اطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد مشکلات موجود بر سر کیفیت آی.تی را بسیار زیاد دانست و بیان داشت: هم‌چنین در زمینه نرم‌افزاری نیز زیرساخت‌های آی.سی.تی بسیار کند پیش رفته است.

وی دولت را بزرگترین مصرف‌کننده محصولات آی.سی.تی در کشور ذکر کرد و گفت: با این حال خدمات‌رسانی در این راستا به طور مناسب آماده نشده است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول