اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جانشین رئیس پلیس فتا مازندران:

نرم افزار کافی نت‌ها استاندارد سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس پلیس فتا مازندران گفت: نرم‌افزارهای کافی‌نت‌ها استاندارد سازی می‌شود.

نرم افزار کافی نت‌ها استاندارد سازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید‌علی پرتو ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف که در ساختمان مجمع امور صنفی رایانه ساری برگزار شد، اظهار داشت: نرم افزارهایی که در برخی کافی نت‌ها استفاده می‌ باید شود استانداردسازی شود و  پلیس فتا قصد استانداردسازی این نرم افزارها را دارد.
این مسئول بیان داشت: استانداردسازی این نرم افزارها به‌زودی ابلاغ می‌شود و بعد از اجرای این طرح استفاده غیر از این نرم افزارها در کافی‌نت‌ها تخلف محسوب می‌شود.
وی گفت: پلیس سایبری از بهمن ماه سال گذشته در سطح استان شروع به کار کرده است.بازدیدهای رندومی از کافی‌نت‌ها انجام شد که برخی موارد در آن باید مورد توجه قرار گیرد.
پرتو با اشاره به اینکه در برخی کافی‌نت‌ها، پارتیشن‌بندی به گونه‌ای است که مانیتور توسط کاربر مجاور قابل مشاهده است، تصریح کرد: این امر موجبات سرقت اطلاعات را فراهم می‌آورد.
این مسئول یادآورشد: بخش اعظم جامعه ما نسلی هستند که با نحوه استفاده از اینترنت آشنایی نداشته و برای انجام امورات خود به کافی نت‌ها مراجعه می‌کنند و متصدیان کافی نت‌ها باید امین این قشر از شهروندان باشند.
وی با بیان اینکه مشابه سرقت اطلاعات حدود سه هفته قبل از ساری انجام شد، افزود: فردی که به عنوان شاگرد در این کافی نت مشغول به کار بود نسبت به سرقت از حساب مشتری‌ها ، اقدام می‌کرد.
پرتو اظهار داشت: این فرد به صورت مکرر حساب این مشتری‌ها را چک کرده و در صورت واریز وجه، از حساب این افراد برداشت می کرد.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های سوء استفاده این چنینی در برخی کافی نت‌ها وجود دارد، یادآور شد: کلاهبرداری‌های اینترنتی اغلب به این صورت انجام می‌شود.
پرتو با بیان اینکه افراد متخلف معمولا از سرویس اینترنتی منازل خود استفاده نکرده و به کافی نت‌ها مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از یک IP در کافی نت‌ها، کار را برای فرد مجرم راحت می‌کند و به همین منظور در آینده IP بیشتری به کافی نت‌ها ارائه خواهد شد تا این مشکلات کاهش یابد.
وی با تاکید بر نصب دوربین‌های مدار بسته در کافی نت‌ها و ثبت مشخصات کاربران، افزود: برای کنترل بیشتر از برنامه مانیتورینگ هم استفاده شود.
وی با بیان اینکه ثبت مشخصات کاربران کافی نت‌ها در آینده اجباری می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از جرائم، سرنخ  به کافی نت‌ها
می‌رسد اما هیچ دفتر ثبت اسامی وجود ندارد تا مشخص شود در زمان و تاریخ معین چه کسی از آن سیستم استفاده کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول