اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 12 جلد

گزیده اصول کافی منتشر شد

خبرگزاری فارس: مجموعه احادیث برگزیده با عنوان «گزیده اصول کافی» در 12 جلد با ترجمه داوود روحانی معین در قطع جیبی منتشر شد.

گزیده اصول کافی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، در این مجموعه از کتاب شریف اصول کافی، احادیثی برگزیده شده است که برای عموم مردم کاربرد بیشتری داشته باشد.
استفاده از رسم‌الخط بسیار ساده برای حدیث و ترجمه، ترجمه روان و کم حجم بودن و دوری کردن از توضیحات اضافی و احادیث تکراری از ویژگی‌های این مجموعه است.
احادیث جلد اول این مجموعه به دو موضوع «نیکی به پدر و مادر» و «عاق والدین» اختصاص دارد. در این جلد، 28 حدیث ارائه شده است.
جلد دوم به موضوع «دنیا دوستی» و «طمع دنیا» پرداخته و احادیث باب حب و حرص دنیا را از اصول کافی گزینش کرده است. احادیث جمع شده در این جلد به 19 حدیث می‌رسد.
جلد سوم از این مجموعه به موضوع مؤمن و مسائل پیرامون آن اختصاص داشته و به یازده موضوع می‌پردازد که شامل « اهتمام به امور مسلمین»، «رفع نیاز مؤمن»، «تلاش برای رفع نیاز مؤمن»، «حل مشکل مؤمن»، «خدمت به مؤمن»، «خیرخواهی برای مؤمن»، «آزار و تحقیر مسلمانان»، «به دنبال عیوب مؤمنین بودن»، «یاری مؤمن»، «چیزی را از مؤمن دریغ کردن» و «ترساندن و آزار مؤمن» است.
احادیث ارائه شده در این جلد شامل 73 حدیث برگزیده از اصول کافی است.
«خوف و رجا» و «خوش‌بینی به خدا» دو موضوع جلد چهارم را تشکیل داده است که شانزده حدیث را با ترجمه آن ذکر می‌کند.
جلد پنجم به موضوع «صبر» پرداخته و ضمن بیان مصادیق صبر، اقسام آن ‌را در کلام حضرات معصومین ارائه می‌دهد.
«توبه»،‌ »درخواست آمرزش گناه» و «عنایت خداوند به حضرت آدم (ع)‌در زمان توبه‌اش» سه موضوع جلد ششم بوده و احادیث جلد هفتم شامل «رضایت از مقدرات» و «واگذاری کارها به خدا و توکل بر او» است.
احادیث گردآوری شده در جلد هشتم با دو موضوع «صله رحم» و «قطع رحم» بوده و 33 حدیث در این جلد ارائه شده است.
«عفو»، «فرو نشاندن خشم» و «حلم» سه موضوعی است که در جلد نهم به احادیث آن‌ها پرداخته شده ‌است و 25 حدیث در این خصوص منتشر شده است.
احادیث جلد دهم و یازدهم سه موضوع «کسانی‌ که از بلا معافند»، «شدت بلای مؤمن» و «ارزش مسلمان فقیر» را در بر می‌گیرد و جمعاً 53 حدیث در این زمینه ذکر شده است.
دوازدهمین جلد از مجموعه احادیث برگزیده اصول کافی شامل سه بخش خوش خلقی، گشاده‌رویی و بداخلاقی است و شامل 27 حدیث در این خصوص است.
کتاب مجموعه احادیث برگزیده «گزیده اصول کافی»،‌ به کوشش داود روحانی معین و با شمارگان 5 ‌هزار نسخه از سوی انتشارات طاووس بهشت منتشر شده است.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول