اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته زن

همایش بزرگ فاطمی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دومین روز از هفته زن و گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) همایش بزرگ فاطمی با حضور زنان و برجستگان جامعه در شهر اردبیل برگزار شد.

همایش بزرگ فاطمی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که با همکاری تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز در سالن تختی اردبیل برگزار شد، مدیر فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) دارای سیره و روشی منحصر به فرد در تربیت و تعالی جامعه بوده و توانسته است بهترین الگوی اخلاقی و معرفتی را تبیین و به جامعه معرفی کند.

سارا حقی اظهار داشت: آن حضرت با تربیت فرزندان شریف همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) مرتبط و شأن خود را در سلوک خانوادگی، اخلاقی، عبادی و معنوی به منصه ظهور رسانده است.

وی تصریح کرد: آن چه در زندگی کوتاه مدت آن حضرت برای اسوه‌پذیری خاص زنان مشاهده شده سیره حضرت در عرصه خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان است.

حقی با بیان این‌که دین اسلام دین ارزش‌ها و هویت‌ها و اصالت‌ها است، خاطر نشان کرد: یکی از بنیادی‌ترین مبانی تحکیم خانواده این است که بینش زن و مرد نسبت به خانواده بینشی توحیدی و همراه با فضیلت‌ها باشد.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر زنان جامعه ما به معنای واقعی جایگاه و اهمیت بانوی بزرگ اسلام را بشناسند و به تبیین و ترویج مؤلفه‌های ارزشی اقدام کنند به یقین موفق بوده و به هدف متعالی دست می‌یابند.

وی هیاهوی نظام غرب را در شکستن مرزها و کرامت زنان و مردان یادآور شد و ادامه داد: نظام غرب امروز گرفتار یک رفتار بی‌سرانجامی است که نمی‌توان برای آن حدودی را تعیین کرد.

در ادامه این همایش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل مقام و منزلت زن را یک مقام فاخر با تکیه بر عقاید و زیبایی‌های ارزشی توصیف کرد و گفت: حضرت زهرا (س) به خوبی این جایگاه را تبیین و تشریح کرده است.

خدیجه جعفری افزود: زنان ما اگر امروز به مرحله خودباوری برسند نه تنها می‌توانند جامعه را از برخی ناکامی‌ها و رذیلت‌ها نجات دهند بلکه مشوق خوبی برای ترسیم اخلاق و باورهای اصیل اسلامی می‌باشند.

وی از همکاری و تعامل اداره تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و استانداری در برگزاری این همایش قدردانی کرد و بر لزوم شناخت الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) تاکید کرد.

 

 

تحویل 33 بسته جهیزیه برای نوعروسان در آستانه ازدواج

به گزارش فارس، همزمان با هفته زن و گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) در پارس‌آباد نیز با تأمین جهیزیه نوعروسان به همت کمیته امداد و خیرین بیش از 33 نوعروس راهی خانه بخت شد.

در این آیین رئیس کمیته امداد پارس‌آباد گفت: ‌برای تأمین و تهیه جهیزیه این نوعروسان 45 میلیون تومان از سوی افراد خیر و نیکوکار هزینه شده است.

طاهر مهدی‌پور با قدردانی از خیر بزرگ پارس‌آباد جمال رفیعی در اهدای این جهیزیه‌ها افزود: این فرد نیکوکار 33 دستگاه اجاق گاز خریده و تحویل نوعروسان داده و به نیت 14 معصوم نیز هزینه جهیزیه 14 نفر را پرداخت کرده است.

در ادامه این مراسم فرماندار پارس‌آباد به شخصیت والا و بی‌نظیر حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: این اسوه تقوا الگوی بی‌بدیلی برای زنان جامعه است که شاخصه زندگی او نیز سادگی و بی‌آلایشی است.

ولی کریمی بزرگ‌ترین آفت را در جامعه و زندگی اجتماعی چشم هم چشمی توصیف کرد و ادامه داد: مهریه سنگین و تجملات بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره نظام اجتماعی و خانواده وارد کرده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول