اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر سیستان‌وبلوچستان خبر داد

افزایش 50 درصدی برداشت محصولات خارج از فصل در دلگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر سیستان‌وبلوچستان از افزایش 50 درصدی سطح زیرکشت و برداشت محصولات خارج از فصل در مناطق عشایری استان خبر داد.

افزایش 50 درصدی برداشت محصولات خارج از فصل در دلگان

حمید طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برداشت محصولات خارج از فصل در کانون‌های اسکان عشایری شهرستان دلگان آغاز شده است.

وی افزود: 220 هکتار از اراضی کانون‌ها با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی زیرکاشت محصولات هندوانه، خربزه و طالبی رفته است.

طوقی ادامه داد: با توجه به افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت بیش از 7 هزار تن محصول روانه بازار مصرف شود.

وی افزایش تولیدات کشاورزی را در رفاه و معیشت خانوارهای عشایری و کانون‌های اسکان مهم ارزیابی کرد و گفت: در شهرستان دلگان شش کانون توسعه اسکان و ساماندهی عشایر وجود دارد که برای آشتغال آنان 61 حلقه چاه کشاورزی حفر شده است.

مدیرکل امور عشایر سیستان‌وبلوچستان از راه‌اندازی و فعال شدن 52 حلقه چاه کشاورزی در دلگان خبر داد و گفت: شهرستان دلگان بیش از 2 هزار و 300 خانوار عشایری دارد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول