اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب با انتقاد از رواج مهریه‌های بالا:

ازدواج‌ با تعهد خارج از توان ‌بر پایه‌های ‌بی‌اعتمادی بنا می‌شود‌

خبرگزاری فارس: ،امام جمعه سراب با انتقاد از رواج مهریه‌های بالا گفت: ازدواجی که با تعهد خارج از توان زوج همراه باشد بر پایه‌های دروغ و بی‌اعتمادی بنا می‌شود که ابزار بقای کانون گرم خانواده نخواهد بود.

ازدواج‌ با تعهد خارج از توان ‌بر پایه‌های ‌بی‌اعتمادی بنا می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار کرد: وظیفه اصلی معلم هدایت و روشنگری بوده و آنچه در روایات و احادیث در مورد مقام و شان والای معلم ذکر شده مشمول معلمانی است که به وظیفه اصلی خود عمل می‌کنند.

امام جمعه سراب، معلمان و استادان را شریک در اعمال خیر و شر دانش‌آموزان و دانشجویان دانست و تصریح کرد: هدایت بشریت بر دستان استوار معلمان و استادان وظیفه‌شناس قرار دارد.

وی افزود: اگر خدای نکرده معلمان در وظیفه و رسالت خود کوتاهی کنند عوارض و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه وارد می‌شود.

خطیب جمعه سراب، گرایش برخی جوانان به سمت اعمال شیطانی و انحراف از مسیر الهی را نتیجه انحراف در نوع تعالیم و آموزش‌های داده شده به آنها عنوان کرد.

وی در ادامه تزکیه نفس را مقدم بر تمام آموزش‌ها دانست و بیان داشت: بعد از تزکیه نفس معلمان باید با مطالعه و آموزش مراتب علمی و توان استادی خود را افزایش دهند.

اکرمی تاکید کرد: معلمان داشته‌های خود را در کلاس‌ها عرضه کنند و طوری نباشد که با قصور در آموزش‌های سرکلاس نیازی به آموزش‌های تدریس خصوصی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب با انتقاد از رواج مهریه‌های بالا ابراز داشت: ازدواجی که با تعهد خارج از توان زوج همراه باشد بر پایه‌های دروغ و بی‌اعتمادی بنا می‌شود.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور برخی خانواده‌ها، مهریه بالا پشتوانه‌ محکمی برای بقای کانون گرم خانواده نخواهد بود.

امام جمعه سراب، افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در جامعه را محصول ازدواج‌های اشتباه دانست و یادآور شد: اگر سنت‌های حسنه ازدواج گرامی داشته شود طلاق به خودی خود از زندگی خانواده‌ها کنار خواهد رفت. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول