اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد قزوین:

بال عاطفی نظام، حمایت از نیازمندان را پیگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال عاطفی نظام ولایی، دیپلماسی حمایت از نیازمندان را پیگیری و اجرایی می‌کند.

بال عاطفی نظام، حمایت از نیازمندان را پیگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هدایت‌الله صفری در نشستی با روحانیون شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون به عنوان مغزهای متفکر فرهنگی و تبلیغی باید برای احیای سنت‌های حسنه به ویژه پرداخت زکات بسترهای لازم را در جامعه فراهم کنند. وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز با منویات مقام معظم رهبری به قله‌های رفیع دست یافته است افزود: ریشه‌های کمیته امداد عمیق و مستحکم، شاخه و برگ‌هایش فراگیر و میوه‌هایش شیرین و آرام‌بخش است، زیرا در هر مقطعی از زمان با توجه به نیاز جامعه هدف، نقش‌آفرینی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان الگوی تأثیرگذار اعمال مدیریت در حمایت از اقشار ضعیف و تقویت سنت‌های حسنه در کشور و جوامع اسلامی مطرح است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، رسیدگی به حال نیازمندان، متصل بودن به مقام عظمای ولایت، مشارکت دادن مردم در امر خیر و نیکوکاری و احیای سنت‌های حسنه را از ویژگی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد: کمیته امداد فارغ از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها، توسعه منطق حمایت از افراد مستمند و ضعیف جامعه را رصد و پیگیری می‌کند.

صفری خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از تشریفات اداری به دور است، زیرا معین دولت است و در راستای تقویت روابط بین مردم تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول فعالیتش در ایجاد نشاط در جامعه، همدلی، ارتقا شاخصه‌های امنیت ملی، اتحاد و همبستگی ملی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

توانمندسازی و کارآفرینی رویکرد اصلی کمیته امداد

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در ادامه سخنان خود توانمندسازی، کارآفرینی و تحکیم بنیان خانواده اقشار ضعیف و کم‌ درآمد جامعه را از رویکردهای اصلی کمیته امداد دانست و گفت: 50 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد استان قزوین قرار دارند که 2/4 جمعیت استان را شامل می‌شوند.                صفری افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجیره بسیار بزرگی از خدمات نظیر خدمات حقوقی، فرهنگی، تربیتی، بهداشتی، درمانی و ایجاد اشتغال به افراد زیر پوشش را ارائه می‌دهد.

وی نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) را انسان‌پروری در مقابل فقیرپروری دانست و افزود: توان‌دهی معیشتی و توانمندسازی مددجویان در دستور کار کمیته امداد قرار دارد تا بتواند با ایجاد اشتغال، افراد را از سیستم کمیته امداد خارج کند.

فرهنگ زکات با هم‌افزایی نهادینه شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به احیای سنت‌های حسنه الهی به ویژه زکات در بین مردم گفت: فرهنگ پرداخت زکات را می‌توان با هم‌افزایی در بین آحاد جامعه نهادینه کرد.

صفری افزود: روحانیون باید با حضور چهره به چهره در منازل و مساجد روستاها، مردم را به پرداخت زکات ترغیب و تشویق کنند.

وی بر پرداخت زکات مستحبی طبق استفتای مقام معظم رهبری که بر هر روئیدنی تعلق می‌گیرد، از سوی مردم با همکاری روحانیون تأکید کرد و تصریح کرد: با پرداخت زکات فطره در هر مسجدی با معرفی هیئت امنا، زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان همان محله اختصاص می‌یابد.

این مسئول تعداد افراد یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین را 2 هزار و 828 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد یتیم 13 هزار و 850 حامی دارند که با توجه به جمعیت قزوین، تعداد حامیان باید به 10 درصد جمعیت این استان برسد.

گفتنی است، سال گذشته میزان زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین 54 میلیارد و 100میلیون ریال بوده که توانست در کشور رتبه نخست را کسب کند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول