اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ایران با داشتن زنان مؤمن الگوی ممتاز جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ایران با داشتن زنان مؤمن، پاکدامن و عفیف به عنوان الگوی ممتاز جهان اسلام شناخته شده است.

ایران با داشتن زنان مؤمن الگوی ممتاز جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالله عباسی بعد از ظهر امروز در همایش زن، ولایتمداری و بصیرت بانوی ایرانی اظهار داشت: زنان ایرانی همان طور که در وقار و پاکدامنی الگوی دیگر کشورها هستند در عرصه‎های مهم و سرنوشت‎ساز نیز پیشرو و پیشگام‎اند.

وی بیان داشت: بر اساس اوضاع دینی و توانمندی که در افراد دین‎دار خصوصا زنان وجود دارد اگر بتوانیم از این پتانسیل‎ها در راستای تحقق بخشیدن به اهداف نظام اسلامی استفاده کنیم کاری بس ارزنده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این سخن از امام راحل که از دامن زن، مرد به معراج می‎رود، اذعان کرد: مصداق این جمله در ارزش و اعتبار زنان قابل تعمق و تأمل است.

عباسی ادامه داد: اگر بزرگانی همچون حضرت امام (ره) در طول تاریخ ظهور و بروز می‎کنند پرورش‎یافته یک زن مؤمنه‎ای هستند که در دامان او پرورش و تربیت شده‎اند.

وی تصریح کرد: اسلام بر خلاف کشورهای غربی که زن را در حد یک کالای مصرفی در خدمت اهداف سیستم خودشان قرار می‎دهند و مقام زن را در این حد تنزل می‎دهند، برای مقام زن ارزشی والا قائل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه نقش زنان در طول تاریخ بی‎بدیل بوده است یادآور شد: نقش شیرزنانی چون حضرت زینب (س) در صحنه‎های مختلف اسلام ستودنی است و زنان این مرز و بوم نیز با الگوگیری از این بزرگواران توانسته‎اند در پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام و ادامه آن نقش مؤثری را در جامعه ایفا کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه شیعه بدون ولایت معنایی ندارد بیان کرد: امامت از اصول دین شیعه است و هر قدر در این راستا ولایتمداری استوارتر باشد قطعا از فواید ولایت بیشتر سود خواهیم برد.

وی در خصوص شاخصه‎های ولایتمداری اذعان کرد: افراد ولایتمدار حتما از بصیرت لازم برخوردار هستند لذا اگر انسان از بصیرت لازم برخوردار نباشد در جریان فتنه که کاملا فضا غبارآلود می‎شود چگونه می‎تواند مسیر درست را تشخیص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اطاعت از فرامین رهبری، محبت‎ورزی و صبر را از دیگر ویژگی‎های بارز افراد ولایتمدار عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول