اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

100 فقره پروانه بهره‌برداری در همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: سال گذشته 100 فقره پروانه بهره‌برداری در همدان صادر شد.

100 فقره پروانه بهره‌برداری در همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته اظهار داشت: صدور تعداد 100 فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه بالغ بر 243 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال بالغ بر یک هزار و 385 نفر از جمله این اقدامات بوده است.

وی گفت: از این تعداد، 68 فقره با اشتغالزایی یک هزار و 174 نفر مستقیماً از اجرای طرح به بهره‌برداری رسیده و تعداد 22 فقره با سرمایه‌گذاری اشتغالزایی 211 نفر مربوط به اجرای طر‌ح‌های توسعه‌ای بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: تعداد 10 فقره از پروانه بهره‌برداری صادره مربوط به پروانه بهره‌برداری المثنی و انتقالی از سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

وی پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته دانست و ابراز داشت: صدور معافیت‌های گمرکی برای ورود ماشین‌آلات صنعتی واحدهای تحت پوشش در چارچوب ضوابط مربوطه، صدور مجوز ورود مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی زیر پوشش و انجام بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای صنعتی برای نظارت بر فعالیت واحدها را می‌توان از دیگر کارهای انجام شده به شمار آورد.

فرشچی‌موحد از پیگیری عقد قرارداد خط اعتباری هزینه انرژی واحدهای صنعتی تأثیرپذیر استان سخن گفت و ادامه داد: پیگیری صدور مجوز و احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک chp نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی از ایجاد 7 هزار و 74 مورد شغل در بخش صنعت خبر داد و گفت: با توجه به تعهد ایجاد 6 هزار و 100 مورد شغل از سوی سازمان در این بخش بالغ بر 115 درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان صدور 36 فقره پروانه اکتشاف و 22 فقره گواهینامه کشف با ذخیره 10 میلیون تن و 61 فقره اجازه برداشت با استخراج سالانه 495 تن را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته دانست.

به گفته وی، در سال گذشته 43 فقره پروانه بهره‌برداری با ذخیره 5/12 میلیون تن و تولید سالانه 982 هزار تن و سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغال 215 نفر نیز انجام شده است.

فرشچی‌موحد از ایجاد 3 هزار و 912 مورد شغل در بخش بازرگانی خبر داد و گفت: صدور 3 هزار و 367 مورد پروانه کسب و یک هزار و 367 مورد تمدید آن و ساماندهی 4 هزار و 59 مورد واحدهای صنفی بدون پروانه نیز اجرایی شده است.

وی در پایان با اشاره به صادرات 267 میلیون دلاری کالای منشأ تولید استان از گمرکات کشور گفت: از این میزان 92 میلیون دلار از گمرک همدان صادر شده است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول