اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی خبر داد

بازخوانی 200 پروانه سمن در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در 6 ماه گذشته 200 پروانه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در استان مورد بازخوانی قرار گرفته است.

بازخوانی 200 پروانه سمن در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید ابراهیمی عصر امروز در جشنواره و نمایشگاه سمن‌های آذربایجان‌غربی که با حضور اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و مسئولان اجرایی آذربایجان‌غربی در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: صدور پروانه برای متقاضیان سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی قرار گرفته و بر این اساس این پروانه‌ها مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 110 پروانه شامل پروانه سمن‌های آموزشی، 66 پروانه برای سمن‌های هنری، 26 مورد سمن‌های حمایتی، پنج مورد سمن‌های بهداشتی، 16 مورد سمن‌های خیریه، 47 مورد تشکل قرآنی و مذهبی، 6 مورد تشکل مردم‌نهاد علمی و 19 مورد سمن‌های زیست محیطی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در این زمینه، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان سمن‌ها، جلسات برای تعامل دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها و تعامل هر چه بیشتر با سمن‌ها از اقدامات انجام گرفته از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی تشکل‌های مردم نهاد اعلام کرد: در شش ماه گذشته مشکلاتی داشتیم که عمده‌ترین آن‌ها مربوط به عدم توانایی مدیران سمن‌ها در برنامه‌ریزی طولانی مدت بود که این امر سبب می‌شود سمن‌ها به اهداف عالی در پیشبرد راهبردهای خود نرسند.

وی ضعف در بنیه مالی سمن‌ها را از دیگر مشکلات پیش روی آن‌ها عنوان کرد و گفت: ضعف در بنیه مالی سمن‌ها از دیگر مشکلات پیش روی آن‌ها بوده که فعالیت آن‌ها را دچار مشکل کرده است.

این مسئول اعلام کرد: برگزاری همایش، سمینار، تسهیل در قانون جامع تشکل‌های غیردولتی و اجرای سرشماری تشکل‌های غیردولتی از جمله برنامه‌های دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی بوده که در دست اقدام است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول