اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان خبر داد

صدور 3 مورد پروانه استاندارد برای محصولات تولیدی استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان از صدور سه مورد پروانه استاندارد برای محصولات تولیدی استان خبر داد.

صدور 3 مورد پروانه استاندارد برای محصولات تولیدی استان همدان

فرهاد تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اداره کل استاندارد همدان در فروردین ماه سال جاری با دو فقره بازرسی از واحدهای تولیدی استان، ضمن بررسی‌های کارشناسی خطوط تولید، میزان انطباق محصولات تولیدی با استانداردها، آموزش و ارائه مشاوره کارشناسی، نسبت به صدور سه مورد پروانه استاندارد اقدام کرد.

وی گفت: این پروانه استاندارد برای اجازه تولید انبوه و عرضه در بازار، محصولات خیارشور در بسته‌بندی شیشه‌ای، شرکت بهارشور با نام تجاری سولان و ماه منیر، شربت آلبالو، شرکت سحر با نام تجارتی سحر، کراکر شرکت شکوه آرینا با نام تجارتی آی آی صادر شده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان افزود: کارخانجات تولیدی می‌توانند با ارائه این پروانه در مبادی خروجی و گمرکات کشور به راحتی نسبت به صادرات کالای خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در طول مدت یاد شده پس از بررسی‌های نظارتی مداوم که به منظور اطمینان از استمرار کیفیت محصولات تولیدی استان صورت گرفته، اعتبار تعداد 13 مورد از پروانه‌های استاندارد به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

تیموری در ادامه افزود: البته تعداد سه مورد از این پروانه‌ها به دلیل عدم انطباق محصولات با استانداردهای مربوطه ابطال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح طاها در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: انجام 100 مورد بازرسی از بازار همدان و خرید 143 نمونه کالا به منظور بررسی انطباق کالاهای موجود با استانداردهای ملی از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: در طی آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد که تعداد 86 درصد از این کالاها با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته و 14 درصد از آنها دارای نقص بوده است.

وی گفت: همچنین در بازرسی‌های صورت گرفته تعداد 79 مورد کالای غیر استاندارد مشاهده شده است.

تیموری در پایان سخنان خود از برگزاری 480 نفرساعت آموزش برای مدیران کنترل کیفیت زیر پوشش استاندارد همدان خبر داد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول