اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی رامسر

پنجمین جشن "اردیبهشت تئاتر" مازندران آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره "اردیبهشت تئاتر" مازندران، در هتل بزرگ رامسر کار خود را آغاز کرد.

پنجمین جشن "اردیبهشت تئاتر" مازندران آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر عصر امروز در این مراسم که در هتل بزرگ رامسر با حضور جمع کثیری از هنرمندان بزرگ عرصه تئاتر و نمایش مازندران برگزار شد، برگزاری این جشنواره را غنیمتی بزرگ برای اهالی تئاتر این خطه دانست.

حجت‌الاسلام اصغر مختاری با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در پویایی جامعه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کوشیده تا همواره خادم هنرمندان باشد و بزرگداشت روز جهانی تئاتر و تجلیل از هنرمندان این عرصه یکی از افتخارات هنری ماست.

مختاری اظهار امیدواری کرد تا این حرکت فرخنده در سال‌های آتی با قوت بیشتری ادامه یابد.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم یادآور شد: مازندران با دارا بودن 31 گروه فعال و برجسته هنری در زمینه تئاتر، همچنان در پی ساماندهی بیش از پیش و شناسایی استعدادهای بیشتری در این زمینه می‌باشد.

عزت‌الله یوسفی افزود: سال گذشته قریب 24 گروه نمایشی در استان مازندران به انجام فعالیت مشغول بودند که با طرح استقرار گروه‌های نمایشی و اجرایی شدن آن در کشور، هنرمندان این عرصه توانستند از حمایت‌های جدی مسئولان برخوردار شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی تئاتر و نمایش در سال‌جاری، ابراز داشت: در زمینه‌های بومی شناختی و لایه‌های مختلف اجتماعی و نیز گرامیداشت ارزش‌های ایثار و شهادت برنامه‌های تعریف شده، منسجم و کارشناسی شده‌ای در پیش داریم که نوید بزرگی برای هنرمندان محسوب می‌شود.

یوسفی با اشاره به برگزیده شدن استان مازندران در زمینه تئاتر در کشور، از تصویب ثبت تعزیه‌خوانی این استان در یونسکو خبر داد و تصریح کرد: در زمینه هنرهای نمایشی از استعدادهای بسیار درخشانی در استان برخورداریم.

به گزارش فارس، اصغر همت یکی از بازیگران تئاتر و سینمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم حضور داشت و از اینکه چنین توجهی به هنر فاخر تئاتر می‌شود اظهار رضایت کرد و خواستار توجهات بیشتر در این زمینه شد.

گروه موسیقی سنتی نیز در این مراسم زینت‌بخش برنامه‌های جشنواره تئاتر مازندران بود که با استقبال باشکوه شرکت‌کنندگان و هنرمندان مواجه شد.

گروه موسیقی با مدیریت اعظم عسکری به نواختن موسیقی سنتی ایرانی در دستگاه ماهور اقدام کردند که هوشنگ حقیقت‌طلب آوازخوانی آن را به عهده داشت.

همچنین نمایشگاهی از فعالیت‌های نمایشی شهرستان‌های مختلف استان در حاشیه این جشن برپا شده است.

به گزارش فارس پنجمین جشنواره تئاتر مازندران هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا شامگاه ادامه خواهد داشت.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول