اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جویبار:

فاطمه زهرا(س) الگوی راستین در ولایت‌پذیری بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جویبار گفت: فاطمه زهرا(س) الگوی راستین در ولایت‌پذیری بود.

فاطمه زهرا(س) الگوی راستین در ولایت‌پذیری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلیپور، ظهر امروز در همایش بزرگ میلاد کوثر به همت سپاه نکا در مصلای این شهر افزود: ولایت‌مداری این بانوی بزرگ اسلام به این معنا است که همه ما باید مطیع و سرباز ولایت باشیم و زنان با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) و با تربیت فرزندان نیکو جامعه را از برخی ناپاکی‌ها نجات دهند.

وی ابراز داشت: برای زنان مسلمان این روز خجسته، فرصتی مغتنم و گرانقدر در جهت تعمق و تدبر در آیات، سیره و بیانات آن شخصیت والای این الگوی مسلمین است.

امام جمعه جویبار ادامه داد: زنان جامعه ما باید با حفظ ارزش‌های انسانی، حرکت خویش در راستای آموزه‌های فاطمی و مکتب زلال ائمه(ع) را تداوم بخشند.

قلیپور بیان داشت: رشد جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طول انقلاب بیانگر آن است که زنان مسلمان ایرانی ظرفیت‌ بالایی برای رشد و توسعه ارزش‌های اسلامی دارند و باید در جهت رشد معنویت و ارزش‌های انسانی و اسلامی قدم بردارند.

این مسئول با اشاره به شهادت ناهید فاتحی از زنان مسلمان ایران خاطرنشان کرد: این بانوی مسلمان سمیه کردستان بود که در برابر ظلم و جور ایستاد و مغلوب دشمن نشد.

امام جمعه جویبار یادآور شد: این شهیده جوان از پدری اهل تسنن و مادر شیعی بود که با فرد کوموله‌ای ازدواج کرد و بعد از جدایی از همسرش در جهت مبارزاتی که داشته توسط مزدوران دستگیر و 17 ماه با سر تراشیده و دست و پای بسته در شهرها و روستاها گردانده شد تا از ولایت دست بکشد و ناسزا بگوید که وی با تاسی از ولایت و ائمه اطهار(ع) این کار را نکرد و به شهادت رسید.

وی گفت: نقش مادر این شهیده بزرگ در تربیت و ولایت‌پذیری وی بی‌بدیل بوده و این گونه است که از دامن پاک مادر، اینچنین فرزندانی تربیت می‌شوند که در راه ولایت به شهادت برسند.

قلیپور اذعان داشت: از فاطمه(س) باید به عنوان نمونه خلقت در قالب زن نام برد که شخصیت وجودی ایشان و فاطمه بودنشان به دلیل وجود پدر، همسر و فرزندان نبوده بلکه خود دارای شخصیت وجودی بالا و والایی بوده است.

انتهای‌ پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول