اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه توسعه قهرمانی استان مرکزی:

ضعف استان مرکزی نداشتن باشگاه‌های حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: مسئول توسعه قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به ضعف استان در نبود باشگاه‌های حرفه‌ای گفت: تا باشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای کار نکنند، ورزشکاران در نیمه راه مجبور به رها کردن ورزش حرفه‌ای می‌شوند.

ضعف استان مرکزی نداشتن باشگاه‌های حرفه‌ای است

ابوالفضل یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در راستای برطرف کردن این ضعف برای اولین بار باشگاه شهرداری اراک به عنوان الگوی بسیار خوبی برای شرکت‌ها و کارخانجات در زمینه حمایت از ورزش، وارد ورزش‌های حرفه‌ای شد.

وی با بیان اینکه این حمایت موفقیت‌های چشمگیری را به دنبال داشت افزود: باشگاه شهرداری اراک در سال گذشته چندین رشته ورزشی را زیر پوشش داشت و موفق شد در رشته سپک‌تاکرا در بخش بانوان به مقام قهرمانی کشور دست یابد و در بخش آقایان نیز به مرحله فینال راه پیدا کند.

یوسفی ادامه داد: شهرداری اراک در سال گذشته حمایت مالی از رشته‌های هاکی، ووشو و فوتبال را بر عهده داشت که توانست مقام چهارمی رشته فوتبال در لیگ دسته یک، مقام سومی رشته هاکی در بخش آقایان و مقام دومی در بخش بانوان در لیگ برتر و دسته یک و مقام قهرمانی رشته ووشو در لیگ دسته یک را از آن خود کند.

مسئول توسعه قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: شرکت‌ها و کارخانجات باید باشگاه‌ شهرداری را الگوی خود قرار دهند تا هم در امر سلامت استان نقش داشته و هم تبلیغ کالاهای خود را در مسابقات مختلف داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت گروه توسعه قهرمانی این اداره کل بیان داشت: این گروه از سال گذشته مجددا فعالیت‌های خود را از سر گرفت و در سال جاری با حمایت از قهرمانان و مربیان فعالیت‌های خود را با جدیت دنبال می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این پایگاه در سال‌ جاری برنامه‌های گسترده‌ای پیش‌رو دارد که تجهیز پایگاه به دستگاه‌های جدید و به روز ظرف چند روز آینده، خریداری مکان مناسب، راه‌اندازی مرکز سنجش و هدایت ورزشی برای ورزشکاران به منظور ارائه آموزش‌های علمی به وزرشکاران و قهرمانان، به کارگیری کارشناسان ورزشی در امر تغذیه، تربیت ‌بدنی، فیزیولوژی، بدنسازی، فیزیوتراپ و... از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه این پایگاه در حال حاضر حمایت از 900 نفر از قهرمانان را بر عهده دارد تاکید کرد: گروه توسعه قهرمانی حمایت از قهرمانان و مربیان را به شرط حمایت‌های مالی و امکاناتی ورزشکاران بر عهده دارد.

یوسفی توضیح داد: بر اساس تصمیمات به عمل آمده در نشست‌های گروه‌ توسعه ورزش قهرمانی از امسال سطح‌بندی هیئت‌ها، قهرمانان و شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: همچین مقرر شد هیئت پزشکی در زمینه ارائه خدمات درمانی و فیزیوتراپی نهایت همکاری را با قهرمانان داشته و پایگاه‌های قهرمانی که هم‌اکنون زیر نظر هیئت آمادگی جسمانی و سالن مهرورزان هیئت پرورش اندام هستند،‌ به عنوان مکان اصلی این پایگاه در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول