اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال:

ورزش حرفه‌ای بدون اخلاق فروریخته است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: اخلاق حرفه‌ای در سطح دنیا جای خود را در بین فعالیت‌ها و ورزش‌های حرفه‌ای به خوبی باز کرده است.

ورزش حرفه‌ای بدون اخلاق فروریخته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد هاشمیان ظهر امروز به مناسبت برگزاری همایش مبارزه با دوپینگ در فوتبال که به وسیله هیئت فوتبال استان اصفهان و با همکاری معاونت ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش مبارزه با پدیده شوم دوپینگ را می‌توان به سه دلیل آشنایی با ساختار‌های بین‌المللی و اهداف مبارزه با دوپینگ، مسئولیت‌های خود در امر مبارزه با دوپینگ و اصول کلی خطرات استفاده از مکمل‌ها و داروها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فاصله با مرز‌های دوپینگ باید افزایش پیدا کند، تاکید کرد: اهداف اساسی کنترل دوپینگ بر اساس ارتقاء و صیانت از اخلاق ورزشی، حفظ سلامت جسمی و روانی ورزشکاران و اطمینان از فرصت برابر برای همه رقابت کنندگان رقابت‌های ورزشی تعریف شده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اخلاق جز جدایی‌ناپذیر تمام فعالیت‌های حرفه‌ای از جمله ورزش شده است، اظهار داشت: در کشور ما به دلیل وجود برترین دین دنیا، علاوه بر تأکیدات قانونی، حکم دینی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: یک ورزشکار سالم در اثر استفاده از دارویی که هیچ سنخیتی برای آن دارو در زمان سلامتی وجود ندارد، در دراز مدت دچار شرایط نامطلوبی از جمله سرطان و بیماری‌های برگشت‌ناپذیر می‌شود.

هاشمیان تاکید کرد: یک فوتبالیست باید بتواند از بازوی خود نان بخورد و در غیر این صورت ماده دوپینگ به جای توان ورزشکار گل را وارد تیم حریف می‌کند که این موضوع به طور حتم دارای ارزش خاصی نیست.

وی بیان داشت: این اهداف در تمام دنیا مشترک است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: سازمان اختصاصی مبارزه با دوپینگ فوتبالی‌ها کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال و زیر کمیته کنترل دوپینگ (واحد کنترل دوپینگ) هستند که این سازمان نوپا فعالیت خود را از سال 1990 کرده است.

وی تاکید کرد: از دو سال گذشته در واحد کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی جنبه‌های حقوقی و پزشکی در کنار یکدیگر جمع شدند و نکته قابل توجه به اینکه این موضوع در فدراسیون ایران یک سال زودتر اتفاق افتاد.

هاشمیان ابراز داشت: در سطح ملی نیز برای مبارزه با دوپینگ می‌توان به دو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال( زیر کمیته کنترل دوپینگ -  DSC) و ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) که مخصوص سایر رشته‌های ورزشی غیر از فوتبال است اشاره کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به مواد قانونی مبارزه با دوپینگ کرد و اظهار داشت: طبق ماده هشت آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ، گستردگی این آیین‌نامه شامل تمام دست‌اندرکاران فوتبال از جمله فدراسیون فوتبال، هیئت‌های فوتبال استان‌ها، باشگاه‌ها و بازیکنان می‌شود و هر شخص حقیقی یا حقوقی که در امر دوپینگ به هر نحو دخالت داشته باشد مرتکب خلاف شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول