اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر کهگیلویه:

20 اردیبهشت هنگام کوچ بهاره عشایر کهگیلویه تعیین شد

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه از آغاز کوچ بهاره عشایر کهگیلویه در 20 اردیبهشت خبر داد.

20 اردیبهشت هنگام کوچ بهاره عشایر کهگیلویه تعیین شد

سلیمان فروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: جمعیت عشایر از دیرباز تاکنون برای تامین مایحتاج خود کوه‌ها و دشت‌ها را با تابعیت از زمان طی می‌کنند.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه عشایر حافظان و حاملان ارزش‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی هستند، تصریح کرد: عشایر چرخیدن چرخ زندگیشان را از زمین و آسمان و حیوانات وام می‌گیرند.

وی گفت: عشایر بر اساس شیوه معیشت خود از هزاران هکتار مرتع جهت دام خود استفاده کرده و این منبع مرتعی را به ارزش افزوده و تولیدات دامی و کشاورزی تبدیل می‌کنند.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در صورتی که این مراتع مورد استفاده عشایر قرار نگیرند استفاده از این منابع خدادادی موجب خساراتی به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر چادر عشایری همانند یک کارگاه تولیدی است و باید با تمام توان از این پتانسیل‌ها حمایت کنیم.

فروزی با بیان این‌که شهرستان‌های کهگیلویه و چرام بیش از 45 هزار نفر جمعیت دارند، تصریح کرد: کوچ بهاره عشایر این مناطق از 20 اردیبهشت‌ماه شروع خواهد شد.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: کوچ بهاره از قلعه رئیسی به منطقه سردسیری دلی‌کما و از شهر لنده به کوه‌های سیاه و سفید ختم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در کنترل و پیشگیری در سلامت جامعه عشایری گفت: برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان این اداره اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی کرده است.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه در ادامه عنوان کرد: قبل از شروع کوچ عشایر این اداره اقدام به بازگشایی جاده‌ها، احداث منابع ذخیره آب شرب، احداث و بهسازی چشمه و آبشخورها در مناطق عشایرنشین کرده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول