اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگرانی آیت‌الله نوری‌همدانی از افت تحصیلی طلاب در حوزه‌ها

جامعه امروز به عالمانی فقیه، راهنما و راهگشا نیازمند است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم از کیفیت تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه انتقاد کرد و گفت: کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند باید تلاش کنند تا حوزه‌ها از وجود بزرگان و عالمان دین خالی نماند.

جامعه امروز به عالمانی فقیه، راهنما و راهگشا نیازمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب قم و خمین، طلبگی را پربرکت‌ترین، پرفضیلت‌ترین و شریف‌ترین شغل‌ها دانست و اظهار کرد: باید آداب مربوط به این شغل را به درستی به جای آوریم.

وی کمبود فقیه متأله و برجسته را از مشکلات پیش روی حوزه‌ها دانست و گفت: این مسئله، مشکلی است که حوزه‌های قم و نجف را تهدید می‌کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: علمای بزرگی در طول تاریخ داشته‌ایم که در زمان خود وزنه‌هایی محسوب شده و با اخلاصی که در عمل داشتند توانستند جامعه را رهبری کنند.

وی ابراز داشت: برای طلاب دو مرحله وجود دارد که یکی طلب علم و دیگری ورود به اجتماع و ایفای نقش در آن به عنوان عالم است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه حوزه علمیه باید شیخ مفیدها و شیخ طوسی‌ها تربیت کرده و به جامعه تحویل دهد افزود: طلاب باید برای رسیدن به این مقام با اخلاص، همت بلند و تلاش و اراده حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام عصر(عج) جامعه را به دست علمای بزرگ سپرده است عنوان کرد: علمایی که پس از غیبت امام زمان(عج) در جامعه حضور یافتند وظیفه خود را تاسیس حوزه‌های علمیه دانستند که در آنها علمای بزرگی رشد کرده و تربیت شدند.

استاد حوزه علمیه قم اخلاص، جدیت و کوشش و پرهیز از تنبلی و سستی، همت بلند، اراده و تصمیم قاطع، تألیف و تصنیف و قلم و بیان را از جمله آداب طلبگی برشمرد و تاکید کرد: جامعه ما به عالمانی فقیه، راهنما و راهگشا نیازمند است و این در اولویت نیازهای جامعه قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از افت تحصیلی طلاب در حوزه‌های علمیه بیان داشت: باید تدبیری اندیشید تا در حوزه‌ها بزرگانی تربیت شده و جایگزین بزرگان متوفی شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: علم دینی همراه با اجتماع و مردم است در واقع علوم دینی وسیله‌ای برای خدمت به مردم است و رسالت علما در زمان حاضر بسیار سنگین است.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم استکبار و استبداد برای نابودی اسلام در طول تاریخ گفت: اگر در گذشته دشمن با ابزار و آلات جنگی مقابل اسلام می‌ایستاد امروز به جنگ نرم روی آورده و در صدد تهی کردن فرهنگ جوانان است تا جلوی پیشرفت اسلام را بگیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امواج امروز بیداری اسلامی از قیام امام خمینی(ره) نشأت می‌گیرد گفت: امام راحل با قیام خود پرده از چهره استکبار و استبداد برداشت و ماهیت آنها را به جهانیان شناساند، پس لازم است نام ایشان را در جهان پرآوازه کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است ابراز داشت: امواج بیداری اسلامی روزبه‌روز گسترده‌تر شده و همه محرومان جهان را متحدتر و مستکبران را منفورتر خواهد کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول