اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

مقابله با حوادث نیازمند روش‌های علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مقابله با حوادث غیرمترقبه نیازمند به‌کارگیری روش‌های علمی و آموزش است.

مقابله با حوادث نیازمند روش‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال‌احمر گیلان با تبریک سالروز میلاد فرخنده دخت گرامی پیامبر(ص) اظهار کرد: زلزله، سیل، خشکسالی و ... از حوادث غیرمترقبه هستند و سالانه میلیون‌ها نفر را در جهان دچار مرگ و گرفتاری می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون علم بسیاری از بیماری‌ها را مهار کرده است اما تمام بیماری‌ها مانند ایدز هنوز از بین نرفته‌اند.

قربانی، برف و آتش‌سوزی جنگل‌ها را از جمله بلایای طبیعی گیلان نامید و تصریح کرد: مقابله با حوادث غیرمترقبه نیازمند ایجاد پایگاه‌های دائمی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقابله با حوادث غیرمترقبه نیازمند به‌کارگیری روش‌های علمی و آموزش است، تصریح کرد: آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه باید به مردم داده شود.

وی جمعیت هلال‌احمر ایران را دارای افراد ورزیده عنوان کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر در گرفتاری‌ها به کمک مردم می‌شتابد.

قربانی بر تجهیز جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد و بیان داشت: کارکنان هلال‌احمر در حوادث دلسوزانه عمل می‌کنند.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقابله با حوادث غیرمترقبه نیاز به ایثار دارد، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مردم نیاز به اخلاق اسلامی و احترام متقابل دارد و مردم باید قدر هلال‌احمر را بدانند.

وی ایثار و فداکاری در مواقع حساس را ارزشمند دانست و اذعان کرد: نجات یک فرد مانند نجات تمام انسان‌هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان آموزش عمومی و تخصصی را از فعالیت‌های این جمعیت اعلام کرد و گفت: سال گذشته پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر گیلان توسعه پیدا کرد.

جمشید محمدی از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال‌احمر در گیلان خبر داد و افزود: اکنون بیش از 200 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به نوسازی خودروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان، تصریح کرد: هلال احمر گیلان به لحاظ تجهیزات امداد و نجات روز دنیا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

محمدی به اتمام طرح‌های نیمه تمام جمعیت هلال‌احمر گیلان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: تقویت امداد دریایی انجام شده است ضمن اینکه امداد هوایی گیلان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه هلال‌احمر در تمام مراسم‌های اجتماعی در کنار مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری در بحث حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس در جمعیت هلال‌احمر گیلان انجام شده است.

وی، هلال‌احمر را در بدترین شرایط در کنار مردم دانست و یادآور شد: سال گذشته بیش از 80 هزار نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر گیلان ثبت‌نام کردند و این امر نشان دهنده اعتماد مردم به هلال‌احمر است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول