اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

کتاب از مهمترین ابزار فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: کتاب از مهمترین ابزار فرهنگ‌سازی در جامعه کتابخوانی یکی از راه‌های رشد فضائل اخلاقی در جامعه است.

کتاب از مهمترین ابزار فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری پیش از ظهر امروز در دیدار معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اظهار داشت: تعقل و کسب علم و تدبر نکاتی است که در آموزه‌های دینی و سیره پیامبران اسلام بر آنها بسیار تأکید شده است.

وی یکی از راه‌های ارتقای سطح معرفت و شناخت جامعه و رشد فضائل اخلاقی را توجه به کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: با وجود افزایش رسانه‌ها و عوامل اطلاع‌رسانی در جامعه امروزی، کتاب یکی از مهم‌ترین ابزار‌های فرهنگ‌سازی در جامعه است.

جعفری به سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا انس به کتاب و مطالعه هرچه بیشتر در بین آحاد جامعه گسترش یابد.

وی منشا مفاسد را جهل و منشأ کمالات و خوبی‌ها را علم و آگاهی دانست و افزود: همه رسانه‌ها اعم از صدا و سیما و نشریات باید به صورت هماهنگ و متمادی به مسئله کتاب و کتابخوانی و فواید آن در پیشرفت جامعه بپردازند.

امام جمعه کرمان به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در تمدن‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: پیشرفت فرهنگی در گرو شناخت و آگاهی بوده و برای درک آگاهی صحیح، توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی ضروری است.

سید جواد سادات‌فاطمی معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر امر کتابخوانی در جامعه‌، نقش روحانیت را در ارشاد مردم و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و مؤثر دانست.

وی خواستار تقویت زیرساخت‌ها و جذب خیران و مشارکت‌های مردمی در حوزه کتابخانه‌سازی شد و از راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان نیز در این نشست‌ با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، نقش کتابخانه‌ها را در گسترش فرهنگ عمومی مهم دانست و اظهار داشت: توجه به جامعه استفاده کننده، تنوع و کیفیت خدمات و انواع منابع اطلاعاتی می‌تواند راهکاری مؤثر در بهبود و ارتقای بهره‌وری کتابخانه‌های عمومی باشد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول