اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان البرز:

لزوم استفاده از امکانات تمام نهادها برای توسعه کتابخوانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند استفاده از امکانات تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی هستیم.

لزوم استفاده از امکانات تمام نهادها برای توسعه کتابخوانی

مجتبی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه هر جامعه‌ای نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی لازم است که در این میان افزایش سطح دانش مردم از طریق کتابخوانی نقش مهمی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: سرانه مطالعه در ایران چندان مطلوب نیست و به همین دلیل طی سال‌های اخیر دولت و وزارت ارشاد طرح‌هایی را برای افزایش میزان مطالعه در کشور انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: اگر چه طرح‌های فوق تاثیر زیادی در گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی دارد، اما برای رسیدن به حد مطلوب کار بسیاری باید انجام شود.

* ضرورت بسیج امکانات عمومی برای تشویق مردم به کتابخوانی

ابراهیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه راهکاری برای تحقق این مهم پیشنهاد می‌کنید، گفت: یکی از نیازهای امروز ما استفاده از امکانات تمام نهادهای خصوصی و دولتی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه ما بهره‌برداری مطلوبی از امکانات و ظرفیت مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس برای تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: در صورت ارائه برنامه‌ مفید و بهره‌گیری از این توانمند‌ی‌های موجود می‌توانیم میزان گرایش مردم به کتاب را به صورت چشم‌گیری افزایش دهیم.

* رسانه‌ها در طرح توسعه کتابخوانی نقش فعال داشته باشند

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر رسانه‌های دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی عملکرد مناسبی در حوزه تشویق مردم به کتابخوانی داشته باشند، تاثیر بسیاری در فرهنگ مردم خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین انتظار است که رسانه‌ها و اصحاب قلم با درک صحیح وظائف و اختیارات خود، در اجرای طرح توسعه کتابخوانی در کشور به نهادهای متولی کار کمک کرده و نقش‌‌آفرینی فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول