اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران مشکلات نیازمندان را تنها وظیفه نهادهای حمایتی ندانند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمک به نیازمندان باید به یک عرف تبدیل شود، گفت: مدیران برطرف کردن مشکلات نیازمندان را تنها وظیفه نهادهای حمایتی ندانند و هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند.

مدیران مشکلات نیازمندان را تنها وظیفه نهادهای حمایتی ندانند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی در بازدید از مرکز سالمندان رحمت یاسوج اظهار کرد: گسترش روحیه انفاق و کمک به نیازمندان در جامعه امری ضروری است که باید این کار از مدیران، مسئولان و افراد متمکن شروع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم فراموش نکردن سالمندان به‌ویژه زنان و مادران زحمتکش و فداکار، تصریح کرد: نباید این نگرش در میان مدیران و مسئولان باشد که کمک و پیگیری مشکلات سالمندان و نیازمندان تنها وظیفه نهادهای حمایتی است بلکه باید مدیران این نگرش و این طرز فکر را تغییر دهند.

وی خواستار این شد که همه مدیران در حد توان و اختیارات خود در برطرف کردن بخشی از مشکلات زنان بی‌سرپرست و سالمند مشارکت کنند. هم‌‌نشینی و هم‌صحبتی با سالمندان برای افراد سالم زکات سلامتی محسوب می‌شود که باید همواره این زکات را بپردازیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد که در این بازدید معاون حمایت و سلامت خانواده و مسئولان روابط عمومی این نهاد وی را همراهی می‌کردند، افزود: اگر گاهی غرور به سراغ فرد و یا مدیری می‌آید با دیدن مادران و زنان سالمند و افرادی که امروز به کمک دیگران نیاز دارند به خود می‌آییم.

وی سالمندی را دورانی از زندگی بشر خواند و بیان داشت: امید است روزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز سالمندان هیچ فردی سکونت نداشته باشد و همه افراد در آغوش گرم خانواده‌های خود زندگی کنند.

فرهادی ادامه داد:‌ کمیته امداد همواره در کنار افراد نیازمند بوده و با اقشار ضعیف سر و کار دارد و در این راه همه تلاش خود را به کار بسته و خواهند بست.

فرهادی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی این مراکز زیر نظر کمیته امداد نیست و مسئولیت مستقیمی در این ارتباط وجود ندارد گفت: ولی هر کجا که لازم باشد این نهاد همراهی‌ها و همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

 

* سرکشی از نیازمندان و پیگیری مشکلات آن‌ها به یک رویه تبدیل شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با اشاره به مقام و منزلت زن و مادر گفت: این اقدام به مناسبت روز زن و ادای احترام به جایگاه والای مادر به‌ویژه مادران سالمند و کهنسال بی‌سرپرست انجام شده که امید است به یک رویه و عرف در میان همه مدیران تبدیل شود.

سرافراز آوری افزود: آشنایی مسئولان با مشکلات مردم از نزدیک در نگرش و رویه حمایت از نیازمندان بسیار مؤثر است که کمیته امداد در این راستا به صورت مستمر این مهم را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: این نهاد حمایتی برای بررسی مشکلات مردم به‌ویژه در نقاط محروم که مشکلات ایاب و ذهاب وجود دارد در آن مناطق حضور پیدا می‌کند و از نزدیک دستورات و پیگیری‌های لازم را برای برطرف شدن نیازهای مردم صادر می‌کند.

به گزارش فارس، در این بازدید از سوی مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به 43 زن سالمند نگه‌داری‌شده در مرکز رحمت یاسوج و 10 پرستار شاغل در این مرکز، هر کدام 10 میلیون ریال مساعدت مالی شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول