اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان بازرسی کشور تأکید کرد

لزوم مکانیزه کردن فرآیند امور مالیاتی و مکاتبات اداری دستگاه‌ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان بازرسی کشور بر لزوم مکانیزه کردن فرآیند امور مالیاتی و مکاتبات اداری دستگاه‌ها تأکید کرد.

لزوم مکانیزه کردن فرآیند امور مالیاتی و مکاتبات اداری دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ولی‌الله خبره بعد از ظهر امروز در همایش تبیین قانون ارتقای سلامت نظام اداری استان همدان با اشاره به گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان بازرسی منطقه چهار کشور، اظهار کرد: در این گزارش، آمار مربوط به استانداری همدان جزو پنج گزارش برتر بود که با این وصف نیز در قیاس با استانداری‌های دیگر کشور گزارش بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه مبنای ما در گزارش‌های ارائه شده بر صحت است، گفت: صحت گزارش‌ها خود مقدمه‌ای برای اجرایی شدن صحیح قانون سلامت اداری در کشور محسوب می‌شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه از حدود یک سال و نیم پیش از همه دستگاه‌های اداری خواستار ارائه گزارش عملکردشان شدیم، گفت: بر این اساس 80 گزارش به سازمان بازرسی کشور رسید که از این تعداد تشخیص بر مطلوب بودن 60 گزارش شد.

وی با اشاره به انجام جلسات و کارگروه‌های آسیب‌شناسی سلامت اداری در استان همدان نیز خاطرنشان کرد: این روند شکل گرفته بسیار مؤثر است که با این وصف باید مستمر باشد.

خبره، نارسایی و عدم کارآیی برخی از قوانین و عدم انطباق با واقعیت‌ها، سپردن کارهای حساس به افراد غیرمتعهد و بی‌تجربه(نبودن شایسته‌سالاری)، عدم برخورد مؤثر مدیران و مسئولان با متخلفان ادارات، عدم اعمال نظر و کنترل مستمر و همه‌جانبه درون سازمانی و برون سازمانی و نیز نبود نظام نظارت و کنترل اثربخش بر گردش مالی ادارات کشور را از جمله موارد مورد توجه در قانون ارتقای سلامت اداری عنوان کرد.

به گفته وی، دستگاه‌های اداری کشور ظرف دو سال پس از تصویب این قانون موظف هستند که فرآیند امور مالیاتی و مکاتبات اداری خود را مکانیزه کنند.

قائم مقام سازمان بازرسی کشور در پایان سخنان خود یادآور شد: اگر چه تعداد شکایات از شهرداری‌‌های همدان بیشتر بوده اما گستردگی این دستگاه نیز بیشتر است که در این زمینه باید وضعیت شهرداری‌های همدان نسبت به سال گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول