اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه جامعة‌الزهرا عنوان کرد

یک بام و دو هوای غرب در برخورد با زن

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه جامعة‌الزهرا گفت: دشمن از یک طرف زن و مرد را به آزادی روابط تشویق می‌کند و از سوی دیگر با جنبش فمنیسم آنان را در مقابله با یکدیگر قرار می‌دهد.

یک بام و دو هوای غرب در برخورد با زن

محدثه السادت نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در نگاهی گذرا به تاریخ گذشته و زمان حال جوامع بشری می‌بینیم فقط در زمان ظهور اسلام است که زن به جایگاه شایسته خود می‌رسد.

نوری با بیان اینکه کوچکترین احکام دین در مورد زنان به نفع آنان است، افزود: اسلام زن را محدود نمی‌کند، بلکه امر می‌کند اگر زنان می‌خواهند در اجتماع فعالیت داشته باشند و به خاطر ظرافتی که در وجود آنها است‌، احکام الهی را مراعات کنند که آسیب نبینند.

مدرس حوزه جامعةالزهرا با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) تصریح کرد: آن حضرت در دفاع از ولایت دست حسنین را می‌گرفت و به در خانه‌ها می‌برد که این نشان‌دهنده این است که حضرت زهرا نه تنها تربیت فرزندان و خانه‌داری را به عهده داشت بلکه در امور سیاسی و اجتماعی نیز مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: دشمن از یک طرف زن و مرد را به آزادی روابط با بیان الفاظ فریبنده تشویق می‌کند و از سوی دیگر با جنبش فمنیسم آنان را در مقابله با یکدیگر قرار می‌دهد.

وی افزود: دشمنان از یک سو زن را برابر با مرد می‌دانند و می‌گویند نباید به زن به عنوان یک زن نگاه کرد و از سوی دیگر زن را در حد تبلیغ و برچسب بر روی کالا پایین می‌آورند لذا این نشان‌دهنده این است که دشمن حرفش با عمل نمی‌خواند‌.

نوری برابری زن و مرد را یک نوع ظلم و جور در حق زنان می‌داند زیرا زن موجودی ظریف و آسیب‌پذیر است و نمی‌تواند با مرد برابری کند.

وی با تاکید بر اینکه زنان باید آگاه به جایگاه و ارزش خویش باشند و فریب شعارهای زیبا و اغوا‌‌ کننده دشمنان را نخورند‌، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام راحل سعادت و شقاوت یک جامعه به زن برمی‌گردد.

این مدرس حوزه یادآور شد: اگر زنان الگوی محکم و استواری را انتخاب کنند بی‌تردید در تربیت فرزند موثر خواهند بود و در نتیجه جامعه نیز سعادتمند خواهد شد، اسلام به زن ارزش داد لذا اگر زن به آنچه اسلام امر فرموده عمل کند به جایگاه و ارزش واقعی خود می‌رسد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول