اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران:

فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای امداد و نجات داریم

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مازندران تا رسیدن به استانداردهای امداد و نجات فاصله زیادی دارد.

فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای امداد و نجات داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی ولی‌پور ظهر امروز در آیین اعطای درجه امدادگران و نجاتگران و تجلیل از اعضای شرکت‌کننده در طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر مازندران، با تشریح وضعیت کلی استان از نظر آسیب‌پذیری و حوادث طبیعی گفت: استان مازندران از نظر خطرپذیری و حادثه‌خیزی نخستین استان کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود این مازندران با استانداردهای لازم در زمینه امداد و نجات فاصله زیادی دارد.

ولی‌پور تقویت ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی، احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، احداث انبارهای امدادی و توسعه کمی و کیفی تیم‌های تخصصی امداد و نجات را از اولویت‌های سال جاری جمعیت هلال‌احمر استان برشمرد و بیان داشت: برگزاری 400 دوره آموزش امداد و نجات، راه‌اندازی 45 خانه داوطلب، برنامه‌ریزی برای اهدای 20 هزار سی‌سی خون، ارائه 250 هزار ساعت خدمات اجتماعی، جذب 13 هزار و 700 نفر عضو جوان، اجرای 798 برنامه عام‌المنفعه با حضور بیش از 40 هزار نفر روز داوطلب، ارائه خدمات درمانی سرپایی به 27 هزار نفر و امدادرسانی به 191 حادثه رانندگی از جمله خدمات ارائه شده جمعیت استان در سال گذشته است.

ولی‌پور با اشاره به خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان گفت: انجام 132 ماموریت امداد و نجات، اسکان اضطراری بیش از 2 هزار نفر، توزیع 2 هزار و 500 بسته مواد غذایی و همچنین ارائه خدمات راهنمایی مسافرین به حدود 300 هزار نفر از گردشگران نوروزی از جمله خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر استان در ایام نوروز 1391 بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم ضمن اعطای درجه به امدادگران و نجاتگران تیم‌های تخصصی جمعیت هلال‌احمر، از برترین‌های طرح‌های نوروزی جمعیت استان با حضور نماینده ولی‌فقیه و معاون استاندار مازندران تقدیر شد.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول