اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جمعیت هلال‌احمر یاری رسان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز جمعیت هلال احمر یاری رسان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی است و این نهاد با همکاری جوانان مؤمن و داوطلب اقدام به کمک به این آسیب‌دیدگان می‌کند.

جمعیت هلال‌احمر یاری رسان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در جمع تعدادی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان قزوین که به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ در دفتر امام جمعه شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در کشور و به ویژه در استان قزوین با توجه به وقوع برخی از حوادث به موقع در صحنه حاضر شده و توانسته‌اند به طور مطلوب به آسیب‌دیدگان کمک رسانی کنند.

امام جمعه قزوین به کمک رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث کشورهای دنیا خاطرنشان کرد: این نهاد بارها در تمام عملیات امداد‌رسانی کشورهای مختلف توانسته از مأموریت خود سربلند بیرون آید که نمونه آن کمک به مردم سیل زده پاکستان و مردم قحطی زده کشور سومالی بود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری به آمادگی همیشه نیروهای هلال احمر در برابر برخی از حوادث اشاره و بیان کرد: مسئولان این نهاد باید برای نیروهای داوطلب هلال‌احمر کلاس‌های آمادگی و آموزشی در راستای مواجه شدن با حوادث و بلایای طبیعی تشکیل داده تا آنها بتوانند در زمان حوادث آمادگی کاملی داشته باشند.

امام جمعه قزوین برگزاری کلاس‌های عقیدتی و احکام را در این نهاد مهم دانست و عنوان کرد: وقتی که حادثه‌ای نیست این جوانان نیز باید در کلاس‌های قرآنی و بیان احکام توسط روحانیون به فراگیری مطالب عقیدتی و احکام پرداخته که این موضوع در روحیه آنان تأثیرگذار است.

باریک‌بین ارتباط جمعیت هلال احمر با حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات استان قزوین را مهم ارزیابی و تأکید کرد: جوانان هلال احمر و مسئولان این نهاد باید ارتباط خود را با ائمه جماعات و حوزه‌های علمیه بیش از پیش کرده و از نظرات آنها نهایت استفاده را ببرند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین فضای رو به رشد جمعیت هلال احمر این استان را مطلوب دانست و یادآور شد: باید تلاش‌های خودمان را برای خدمت رسانی رشد و تعالی این نهاد بیشتر کنیم.

در ابتدای این دیدار حسین درویشی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گزارشی از برنامه‌های این جمعیت در سال جاری را بیان کرد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول