اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی:

پژوهش‌ها در راستای دستیابی به نتایج کاربردی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی گفت: پژوهش‌ها در راستای دستیابی به نتایج کاربردی قرار گیرد.

پژوهش‌ها در راستای دستیابی به نتایج کاربردی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی قائمی ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی اظهار داشت: این همایش در چهار محور اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روانشناسی فعالیت خود را آغاز کرد و در مجموع 568 مقاله مرتبط و غیر مرتبط از سراسر کشور دریافت شد که بیشترین مقالات در محور روانشناسی و کمترین مقالات در محور اقتصاد بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در مرحله نخست 205 مقاله پذیرفته شدند که با بررسی منابع اینترنتی مشخص شد که تعدادی از مقالات اخلاق پژوهش را رعایت نکرده و از منابع اینترنتی بدون منبع استفاده کرده بودند.

دبیر علمی همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی خاطرنشان کرد: در نهایت 193 مقاله پذیرش شد و توسط دو داور مورد بررسی قرار گرفت و هر مقاله در صورت کسب یک نمره منفی و یک نمره مثبت به داور سوم برای نتیجه نهایی واگذار می‌شد.

وی بیان کرد: طی زمان برگزاری همایش 47 مقاله برتر ارائه شد که مجموعه مقالات برتر و چکیده مقالاتی که دارای ارزش علمی بودند در کتاب الکترونیکی به چاپ رسیده که دارای ارزش علمی منابع مکتوب است.

قائمی ادامه داد: امیدواریم همواره پژوهش‌‌ها در راستای دست‌یابی به نتایج کاربردی قرار گیرد و بتوانیم از پژوهش‌ها در مدل‌سازی، اقتصاد، تعلیم و تربیت، حقوق، مسائل اجتماعی و آنچه که در فرهنگ جامعه به آن نیازمندیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: انسجام‌بخشی در مطالب موجود می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود باشد زیرا متأسفانه عدم انسجام در مباحث مختلف علمی باعث شده نتوانیم در بسیاری از موارد به دلیل پراکندگی موضوعات مطالب را در حوزه مربوطه ارائه کنیم.

دبیر علمی همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی اذعان کرد: کشورهای غربی همواره منابع موجود خود را طبقه‌بندی و منسجم می‌کنند و به همین دلیل است که می‌توانند در حداقل زمان ممکن بهترین نتایج را کسب کنند اما ما در این زمینه کاری انجام نداده‌ایم و شاید به همین دلیل است که نمی‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان بسیاری از مسائل را رفع کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: امید است برگزاری همایش‌ها و نشست‌های این‌چنینی بتواند نظریات و منابع مدون را برای رفع مشکلات اجتماعی و گاهاً نسخه‌پیچی‌ها‌ی غیر اسلامی و غیر داخلی با توجه به شرایط فرهنگی موجود برطرف کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول