اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

105 مصوبه دولت در زمین مانده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ با انجام چهار سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل 105 مصوبه هنوز عملیاتی نشده و بر زمین مانده است.

105 مصوبه دولت در زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل و همزمان با یکصدمین سفر هیئت دولت به مشهد مقدس در جمع نمازگزاران اردبیل اظهار داشت: در چهار سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل در شش سال گذشته 690 مصوبه تصویب شده و بخشی از آنها عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد مصوبه تاکنون 321 مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و 183 مصوبه نیز با درصد پیشرفت متفاوت در حال اجرا است.

صابری با برشمردن برخی از پروژه‌های به سرانجام رسیده چهار سفر هیئت دولت به استان اردبیل خاطر نشان کرد: تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با شش واحد گازی به ارزش 700 میلیارد ریال و بهره‌برداری از راه اصلی اردبیل – سرچم با یک هزار و 800 میلیارد ریال از عمده پروژه‌ها و مصوبات سفر بوده که به شکل کامل اجرایی شده است.

این مسئول از گازرسانی به چهار شهر و 180 روستا با هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به دنبال مصوبات سفر اول تا چهارم رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا پست 230 کیلووات شهرک صنعتی دو اردبیل با اعتبار 200 میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیده و در اختیار صنعتگران این شهرک قرار گرفته است.

وی برق‌دار شدن تمام روستاهای بالای 10 خانوار را از ثمره و نتایج خدمت بی‌منت دولت نهم و دهم برشمرد و اضافه کرد: تکمیل باند دوم فرودگاه اردبیل، احداث خوابگاه دانشجویی، راه‌اندازی مرکز جراحی قلب بیمارستان امام اردبیل و تزریق تجهیزات مختلف پزشکی، افزایش تخت سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و همچنین مرکز درمان‌بستر نیر و کوثر از جمله اقداماتی بوده که براساس مصوبه سفر چهارگانه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان به مرحله عمل رسیده است.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل احداث دانشکده پیراپزشکی با 200 میلیارد ریال اعتبار را یادآور شد و بیان کرد: تکمیل فضاهای ورزشی شهری و روستایی با 47 میلیارد ریال، اجرای 125 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 529 کلاس درس و 83 هزار متر مربع و صرف اعتبار 340 میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در دولت خدمتگزار احمدی‌نژاد بوده است.

صابری گفت:‌ همه این اتفاقات و توسعه کیفی فضاهای آموزشی در دانشگاه‌ها و گسترش مراکز تحقیقاتی سبب شده است تا یک جهش علمی را نیز در استان در سال‌های اخیر شاهد باشیم.

سفرهای استانی الگوی کشورهای دنیا شده است

وی با برشمردن مزایای سفرهای هیئت دولت به استان‌های مختلف افزود: این سفرها سبب شده است تا مسئولان از نزدیک با مشکلات، گرفتاری‌ها و تنگناهای مختلف اجرایی آشنا شده و به سهولت انجام کار و رفع بسیاری از معایب اقدام کنند.

صابری با بیان این‌که دولت یکصدمین سفر خود را در حال انجام است، تصریح کرد: در تاریخ کشور حتی تاریخ دنیا چنین حرکتی بی‌سابقه است که رئیس جمهور یک مملکت بخش عظیمی از وقت و انرژی خود را صرف سفر به شهرها، روستاها و حتی دهات و مناطق عشایری کند و از این طریق با مردم ارتباط برقرار کند.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: سفرهای استانی دولت نهم و دهم امروز به یک الگوی خوب برای سران کشورهای دیگر تبدیل شده است به طوری که از این حرکت استقبال می‌کنند و برای انجام آن راغب می‌باشند.

وی با قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روحانیت، مدیران، کارشناسان، عوامل عملیاتی و پیمانکاران و همچنین رسانه‌ها در انعکاس مطلوب دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور و بیان نقاط ضعف و قوت اضافه کرد: آرزو می‌کنیم که در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت دهم به گونه‌ای حرکت کنیم تا از مسیر جهاد کار و تلاش واقعی غافل نشده و کشور را از مسیر تبدیل شدن به کارگاه سازندگی خارج نکنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول