اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تشریح کرد

تصویب 92 مصوبه جدید دولت برای توسعه هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی سفر هیئت دولت وضعیت 90 مصوبه از سفرهای گذشته دولت به این استان مورد بررسی قرار داده شده است، از تصویب 92 مصوبه جدید طی دور چهارم سفر خبر برای توسعه هرمزگان خبر داد.

تصویب 92 مصوبه جدید دولت برای توسعه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر اجرایی شدن 44 مصوبه معوق از سفرهای دور گذشته که با تدبیر دولت موانع و مشکلات اجرای آنان برطرف شد، 92 مصوبه جدید دیگر نیز پشتوانه توسعه استان هرمزگان شد، افزود: قطعاً این دستاورد نقش بسیار مهمی در رشد و عمران استان و رفاه مردم شریف هرمزگان دارد.

وی تصریح کرد: با نگاه و حمایت ویژه شخص رئیس جمهور سهمیه استخدامی استان به اندازه تمام پست‌های بلاتصدی افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود در این فرآیند بیش از 7 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

عزیزی محسوب شدن ساکنان شعاع 100 کیلومتری پارس‌جنوبی به عنوان نیروی بومی این منطقه و فراهم شدن فرصت اشتغال برای آنان در این مجموعه بزرگ اقتصادی و صنعتی و انرژی را یکی از مصوبات مهم دولت در حوزه اشتغال و نیروی انسانی هرمزگان معرفی کرد.

به گفته استاندار هرمزگان، صدور مجوز برای استخدام نیروی مورد نیاز در بیمارستان‌های استان و به ویژه جزایر و ابوموسی از دیگر مصوبات دولت است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان از تبدیل وضعیت کارمندان جزایر و دو برابر شدن حقوق پرسنل این مناطق به عنوان مصوبات مهم در توسعه جزایر نام برد.

به گفته استاندار هرمزگان، احداث ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، راه‌اندازی دانشکده پرستاری و مامایی بندرلنگه، اختصاص آمبولانس به شهرستان‌ها و در نظر گرفتن 30 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان این شهر از جمله مصوبات حوزه بهداشت و درمان در این سفر بود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان هم‌چنین اختصاص اعتبار برای کپرزدایی 4 هزار خانوار از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، افزایش تعداد دفعات معافیت گمرکی ملوانان (ته‌لنجی) از چهار بار به شش بار و افزایش سقف ریالی آن به همراه ساخت 300 واحد منزل سازمانی برای گمرک را به عنوان بخشی دیگر از این مصوبات دانست.

استاندار هم‌چنین اضافه کرد: از سال 84 تا پایان سال گذشته 8 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای استان مصوب شده بود که 5 هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته بود و دولت در این سفر مصوب کرد 3 هزار و 200 میلیارد ریال باقی مانده را امسال در اختیار استان قرار دهد.

وی از تصویب سند اشتغال استان در نشست شورای‌عالی اشتغال کشور خبر داد و یادآور شد: در این نشست 180 میلیارد ریال برای پرداخت سود تسهیلات طرح‌های اشتغالزا، 100 میلیارد ریال برای صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری‌های کوچک برای تأمین کسری و سایر تسهیلات و 300 میلیارد ریال وجوه اداره شده برای تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان و زنان سرپرست خانوار و 200 میلیارد ریال نیز برای خرید و ساخت 20 فروند کشتی صیادی اختصاص یافت.

رئیس شورای اشتغال یادآور شد: 200 میلیارد ریال نیز جهت طرح‌های پرورش ماهی و تبدیل و تکمیل کشاورزی و 500 میلیارد ریال نیز برای تسهیلات قرض‌الحسنه خود اشتغالی، خانگی و کوچک و 150 میلیارد ریال نیز در اختیار صندوق مهر امام رضا(ع) برای مشاغل خانگی و کوچک تصویب شد.

وی ادامه داد: طی این مصوبات تسریع در تأمین تسهیلات ارزی و ریالی طرح‌های آمایش صنعت و اختصاص باقی مانده تسهیلات از سال 84 تاکنون جهت بنگاه‌های زودبازده به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال جهت طرح‌های صنعت و معدن در اختیار کارگروه اشتغال قرار می‌گیرد.

عزیزی ادامه داد: در نشست هیئت دولت نیز پی‌گیری مصوبات معوق سفرهای قبل در دستور کار قرار گرفت و در این راستا تکمیل ساختمان و تجهیز گمرک مجتمع بندری شهید رجایی، احداث بیمارستان 32 تخت‌خوابی سیریک، احداث و تجهیز بیمارستان 96 تخت‌خوابی قشم مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: احداث پنج سالن ورزشی کارگران در شهرهای بندرلنگه، میناب، پارسیان، حاجی‌آباد و بستک و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بشاگرد، خمیر، سیریک و بستک و کمک به ایجاد زیرساخت مراکز پرورش میگو و کشت گلخانه‌ای در مسیر سد شمیل از دیگر مصوبات نشست هیئت دولت در بندرعباس بوده است.

به گفته وی تأمین تسهیلات طرح جامع مقابله با جارووک جادوگر در سال جاری برای ریشه‌کن کردن این آفت و اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل پایانه مسافری بندرعباس و اجرای خط لوله گاز ساحلی از پارس‌جنوبی به هرمزگان و گازرسانی به 9 شهر هرمزگان تا پایان این دولت و در نظر گرفتن 130 میلیارد ریال برای تأمین آب 13 شهر و احداث سه سد مخزنی از دیگر مصوبات مهم نشست یاد شده بوده است.

عزیزی ادامه داد: در نظر گرفتن یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت یک‌ هزار و 200 مگاوات جهت تأمین برق صنایع بزرگ و اختصاص 240 میلیارد ریال به صدا و سیمای مرکز خلیج‌ فارس جهت توسعه و تکمیل و تجهیز و افزایش پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز در نشست هیئت دولت به تصویب رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با مصوبه هیئت دولت، فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت که به این ترتیب فرماندار آن معاون استاندار خواهد بود و امکانات بیش‌تری نیز در اختیار این شهرستان قرار خواهد گرفت و با توجه به جمعیت و اهمیت این شهر امکان جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها با سهولت بیشتری فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: موظف شدن وزارت نیرو به تأمین سریع آب و برق مسکن مهر و افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در ابوموسی به میزان 300 میلیارد ریال و در نظر گرفتن 150 میلیارد ریال جهت استمهال وام‌های کشاورزی، 150 میلیارد ریال برای عمران روستایی و 300 میلیارد ریال نیز برای عمران شهری نیز در نشست هیئت دولت به تصویب رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم استقبال و همراهی با رئیس جمهور و هیئت دولت، تلاش مجموعه خبری برای پوشش و انعکاس این رویداد مهم را نیز در خور تقدیر توصیف کرد.

استاندار هرمزگان تعداد نامه‌های مردمی جمع‌آوری شده در جریان این سفر را 148 هزار نامه اعلام کرد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول