اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفا روستایی آبادان خبر داد

اجرایی نشدن مصوبه اعتبار دولت به آبفا روستایی آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر امور آبفا روستایی آبادان از اجرایی نشدن مصوبه اعتبار 7 میلیارد تومانی دولت به آبفا روستایی این شهرستان خبر داد.

اجرایی نشدن مصوبه اعتبار دولت به آبفا روستایی آبادان
عبدالمحسن باوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان ‌اظهار کرد: با توجه به گستردگی شبکه آب و فاضلاب روستایی در آبادان درحال حاضر بیش از 700 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع در سطح شهرستان را داریم.
وی با اشاره به مشکلات فراروی آبفا روستایی گفت: ما در زمینه فرایند تأمین آب و همچنین در خطوط انتقال آب مشکلی نداریم و تنها در برخی مناطق این شبکه‎ها نیاز به تکمیل دارند اما فعلا تنها مشکل ما در شبکه‎های توزیع آب است که اکثر شبکه‎های ما فرسوده هستند.
مدیر آبفا روستایی آبادان افزود: شبکه توزیع آب و فاضلاب روستایی در برخی مناطق از قدمت بالایی برخوردار است و همین امر برای ما مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده ‎است.
باوی در خصوص یافتن راه حلی برای مشکل فرسودگی شبکه تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم آب مناطق را تأمین کنیم از طریق افزایش فشار از حداکثر الکتروپمپ‎ها یا فرایند آب استفاده می‎کنیم که این کار موجب بروز اشکالاتی از قبیل شکستگی‎ها و نشتی‎ها در شبکه می‎شود.
وی ادامه داد: در نتیجه افزایش فشار، انرژی، هزینه و تعمیرات نیز افزایش می‌یابد زیرا این عوامل همگی به هم‎پیوسته هستند.
مدیر آبفا روستایی آبادان با بیان اینکه برای اصلاح شبکه توزیع روستایی منابع مالی مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: پیشنهادهای زیادی را در این خصوص ارائه دادیم که در سفر اول رئیس جمهور به آبادان مصوب شد اعتباری در حدود 6 یا 7 میلیارد از محل اعتبارات وزارت نفت به آبفا روستایی آبادان تزریق شود اما با وجود پیگیری‎هایی که از طرف مسئولان استانی صورت گرفت این مصوبه اجرا نشد.
باوی افزود: در صورت تأمین این اعتبار بار سنگینی از روی دوش ما و مردم برداشته می‎شد و مشکلاتی که با آنها مواجهیم به حداقل می‎رسید.
وی گفت: در سفر دوم هم مجددا این اعتبار تأیید شد و نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی هم موضوع را پیگیری کردند و ما نیز از طریق استاندار با وزیر وقت نفت نامه‎نگاری کردیم اما ‌بازهم نتیجه‌ای حاصل نشد.
مدیر آبفا روستایی آبادان تصریح کرد: ما در زمینه شبکه‎های توزیع روستایی واقعا مشکل داریم و این مشکل روز‌ به ‌روز حادتر می‎شود و اگر این روند ادامه یافته و شبکه بازسازی نشود به زودی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
باوی در ادامه با اشاره به عملیات اصلاح شبکه در آبفا روستایی آبادان اظهار کرد: در 9 ماهه اول سال در حدود 7 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه را داشتیم و به طور مداوم درگیر تعمیرات شبکه فرسوده روستایی هستیم به طوری‌که شبکه توزیع در برخی نقاط مستلزم تعویض خط لوله به طول هزار، 500 یا 200 متر است.
وی اضافه کرد: این شبکه‎ها به دلیل تعمیرات مکرر دیگر قابل تعمیر نیستند و به این ترتیب در زمینه توسعه و بازسازی شبکه روستایی در این زمینه نیازمند کار بیشتر هستیم و با توجه به اینکه ساخت و سازها افزایش یافته کارهایی را در زمینه توسعه شبکه‎های روستایی انجام داده‎ایم.
مدیر آبفا روستایی آبادان در ادامه با بیان اینکه تمام انشعابات زیر نظر این اداره دارای کنتور هستند، افزود: تنها انشعابات غیرمجاز احتمالی ممکن است بدون کنتور باشند در غیر این‌صورت تمام مناطق ما کنتورگذاری شده و به طور مرتب برای مشترکین قبض فرستاده می‎شود.
باوی در پایان با اشاره به مشکلاتی که لوله‎کشی شرکت‎های گاز برای اداره آب و فاضلاب روستایی ایجاد کرده است، گفت: کارهای زیربنایی و عمرانی باید به انجام برسند و مردم به طور هم‌زمان به گاز، برق، تلفن و آب نیاز دارند و باوجود مشکلاتی که این لوله‎کشی‎ها برای ما به وجود آورده همکاری نزدیکی با اداره گاز داریم و جلسات متعددی را با حضور کمیسیون حفاری در فرمانداری آبادان برای رسیدن به هماهنگی‎های لازم برگزار کرده‎ایم.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول