اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس، پژوهشگر و محقق امور دینی حوزه‌های علمیه قم و تهران:

نوع نگاه به زنان خانه‌دار عوض شود

خبرگزاری فارس: مدرس، پژوهشگر و محقق امور دینی حوزه‌های علمیه قم و تهران گفت: نوع نگاه به زنان خانه‌دار عوض شود.

نوع نگاه به زنان خانه‌دار عوض شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه تختی ظهر امروز جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان اظهار کرد: شرکت در نماز پرفیض جمعه امری است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد چرا در آیات و روایات به این امر تأکید شده است که اما زمان(عج) یاران خود را از بین اهالی نماز جمعه انتخاب می‌کند و فردی که در راه نماز جمعه از دنیا برود از اهالی بهشت است.

وی افزود: شیاطین در روز جمعه پرچم‌هایی را در دور سر خود به گردش درمی‌آورند و تلاش می‌کنند تا مردم را از رفتن به نماز جمعه غافل کنند اما فرشتگانی نیز در روز جمعه از آسمان به زمین هبوط کرده و در کنار درب ورودی مصلی‌های نماز جمعه قرار می‌گیرند و اسامی تک تک نمازگزاران را تا هنگام ورود امام جمعه ثبت می‌کنند و در این هنگام است که دعا‌ها به استجابت می‌رسد و باید برای ظهور و سلامتی امام زمان(عج) دعا کنیم.

مدرس، پژوهشگر و محقق امور دینی حوزه‌های علمیه قم و تهران خاطرنشان کرد: در قرآن کریم سوره‌های کوثر و تکاثر در مقابل یکدیگر قرار دارند، سوره کوثر دارای ارزش‌ بالایی در کثرت خیر و فرهنگ معنویت دارد در حالی که سوره تکاثر اشاره به افزون‌طلبی، زیاده‌خواهی همراه با تفاخر و آزمندی دارد و در واقع این سوره بیان‌کننده فرهنگ جاهلیت و رفتارهای ناشایستی است که شاید امروزه نیز شاهد وقوع آن در جامعه هستیم.

وی بیان کرد: کوثر نماد بهشت و بیانگر این واقعیت است که خداوند در عصر تاریک جاهلیت کوثر را به حضرت محمد(ص) عطا کرد، بانویی که 9 سال در خانه پدر خود به بهترین روش فرزندی و 9 سال نیز در خانه همسر خود با عالی‌ترین جایگاه و شخصیت زندگی کرد و مادر 12 امام پاکیزه شد.

تختی ادامه داد: حضرت فاطمه‌الزهرا(س) به خانه‌داری و همسرداری به صورتی زیبا نگاه می‌کردند و در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی زمان خود نیز حضوری گسترده داشتند حالی که متأسفانه اکثر زنان امروز جامعه ما فرصت سوزی کرده و تمام وقت خود را صرف مواردی می‌کنند که از اهمیت کمی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد حضور زنان در جامعه امروز الزامی است و نباید این امر مورد بی‌توجهی قرار گیرد اما در کنار آن باید توجه به امر خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان نیز در جایگاه خود مورد توجه قرار گرفته و بانوان تلاش کنند تا از فرصت‌های خود به نحو مطلوبی استفاده کنند.

مدرس، پژوهشگر و محقق امور دینی حوزه‌های علمیه قم و تهران افزود: مردان باید نوع نگرش خود را به زنان خانه‌دار عوض کرده و به آنها با دید افراد بی‌سواد یا کم‌سواد نگاه نکنند، بلکه ارزش کار زنان را در داخل خانه درک کرده و به این نکته اذعان داشته باشند که نقش زن در خانواده محوری است و با ایفای خوب این نقش است که خانواده‌ها استحکام لازم را به دست می‌آورند.

وی اظهار کرد: این بسیار نگران کننده است که بدانیم در یک پژوهش انجام شده درباره اندازه‌گیری زمان مصاحبت مردان با زنان در داخل خانه تنها همسران 17 تا 25 دقیقه از وقت خود را بدون در نظر گرفتن شرایط بحث و دعوا با یکدیگر سپری می‌کنند.

تختی در پایان شغل مادری را شغل انبیاء عنوان کرد و گفت: تربیت فرزندان از سخت‌ترین و مهم‌ترین مشاغل است و زنان و مردان ما باید در زندگی خود حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و  حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول