اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

بازگشت قیمت منطقه‌ای زمین در قم به نرخ‌های سال گذشته

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: با دستور و پیگیری‌های استاندار قم، قیمت منطقه‌ای زمین و املاک به قیمت‌های سال گذشته بازگشت.

بازگشت قیمت منطقه‌ای زمین در قم به نرخ‌های سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن تبریک سالروز ولادت پربرکت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: صدمین دور سفرهای استانی هیئت دولت انجام شده ضمن اینکه سالروز آغاز این سفرها نیز در پیش است.

وی با اشاره به رویکرد دولت‌های نهم و دهم در راستای خدمت به مردم افزود: هم‌اکنون راه جدیدی برای خدمت به مردم باز شده و امکان بررسی و ارزیابی آن نیز وجود دارد بنابراین باید آثار این سفرها را مورد توجه قرار داد.

فرماندار قم با بیان اینکه هیئت دولت تاکنون سه سفر به قم انجام داده است گفت: یکی از این سفرها در سایه عنایت مقام معظم رهبری و طی سفر تاریخی و بی‌نظیر ایشان در سال 89 صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نخستین سفر هیئت دولت به قم در سال 84 صورت گرفت و 156 مصوبه داشت که حدود 99 درصد آنها انجام گرفته و به بهره‌برداری رسیده‌اند که انجام همه آنها با اعتباری بالغ بر 172 میلیارد تومان صورت گرفت.

حقیقی‌مقدم بازسازی بیمارستان شهید بهشتی را از جمله مصوبات دور نخست سفرهای هیئت دولت به قم دانست و عنوان داشت: سنگ بنای بسیاری از پروژه‌های عمرانی قم در این سفر گذاشته شد که شامل مواردی چون میدان بزرگ امام خمینی(ره) و راه‌های ورودی به قم می‌شود.

فرماندار قم با اشاره به انتخاب استانداری روحانی برای قم افزود: فعالیت به دور از تنش استانداری موجب شد که زیرساخت‌های لازم برای اجرای مصوبات دولت فراهم شود و امیدواریم در آینده نیز این مسئله ادامه یابد.

وی بیان داشت: سفر سوم نیز در سایه عنایات رهبری و طی سفر ایشان صورت گرفت و بیش از 320 پروژه مهم مورد تصویب قرار گرفت ضمن اینکه هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای قم به ارمغان آورد.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه تکمیل طرح‌های قبلی و اجرای پروژه‌های جدید در قم با شتاب زیادی در حال انجام هستند، گفت: آبرسانی به قم، احداث کتاب‌خانه مرکزی و ده‌ها مدرسه و سالن ورزشی، ساخت مهم‌ترین شهرک سینمایی دینی و نیز پروژه‌های مهم در عرصه بهداشت و درمان، از جمله رهاوردهای سفر رهبری و هیئت دولت به قم است.

فرماندار قم با تاکید بر اهمیت بالای انتخاب فردی روحانی به عنوان استاندار قم ابراز کرد: بیشترین سهم در جذب و مدیریت اعتبارات توسط استان قم و در دوره مدیریت جدید صورت گرفت.

وی عنوان داشت: وظایف همه دستگاه‌ها در سایه توجه و پیگیری‌های استاندار صورت گرفته و مسئولان نیز تکلیف خود را بهتر از گذشته انجام می‌دهند به طوری که هیچ پروژه معطل و دارای شرایط نامناسب در قم وجود ندارد.

حقیقی‌مقدم با اشاره به طرح‌های بزرگی چون بزرگراه حرم - جمکران افزود: هم‌اکنون شرایطی آرمانی برای بهره‌برداری از منابع و امکانات در آینده فراهم شده که این امر موجب توسعه بیشتر قم خواهد شد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: در سفر استاندار به بخش‌های مختلف و روستاهای قم، حدود 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و مشکلات مناطق محروم شهری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تشکر از رهنمودها و توصیه‌های ائمه جمعه قم و مراجع عظام تقلید به مسئولان گفت: این بزرگواران با ارائه طریق، حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از مدیران استانی داشته و به تحقق اهداف برنامه توسعه کمک فراوانی کرده‌اند.

حقیقی‌مقدم ادامه داد: در ماه‌های اخیر با توجه به شرایط ویژه‌ای که در بحث قیمت منطقه‌ای زمین در قم وجود داشت، نگرانی‌هایی به وجود آمد اما استاندار قم دستور اقدامات لازم را صادر کرد و امروز قیمت منطقه‌ای املاک که عاملی موثر در ارزش پروانه‌های ساختمانی محسوب می‌شود، به قیمت‌های سال گذشته بازگشت و مراحل اجرایی شدن آن در حال انجام است.

فرماندار قم از برگزاری جلسات گوناگون به منظور مدیریت قیمت اجناس مختلف خبر داد و افزود: از جمله نتایج این جلسات، کاهش قیمت لبنیات است و امیدواریم با مدیریت عالی استان، گرانی‌های اخیر که موجب نگرانی مراجع عظام و ائمه جمعه قم نیز شده است هرچه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول